Hallo Mercedes fanaten,
Ik ben zelf in het bezit van een 500 SE op LPG. Deze heeft tot nog toe geen problemen gehad, totdat het begon te vriezen. Hij start goed op gas maar als hij dan even gelopen heeft, stopt hij. Je kunt dan weer starten en met veel moeite loopt hij dan. Op benzine krijg ik hem niet aan. Ik moet wel zeggen dat hij een keer een back-fire gehad heeft. Ik heb de zgn. mengenteller vervangen, daar deze iets krom was. Of kan ik nog iets controleren wat hiermee te maken heeft? Op toeren loopt hij wel op benzine, maar bij een bocht of zo slaat hij af.
Wie weet er raad?
Alvast bedankt John.
Geplaatst door KARMANN J (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz S-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz S-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
8 Reacties
willy9 (0) PRO, 11 jaar geleden
co regelen of controleren op 1,5 % co -stationaire regeling nazien--stationaire erkennining van de gasklep nazien--bij vriesweer bevrienst de verdamper meer antivries op doen zeker tot-40gr --vocht in de verdamper die de gasuitlaat in de verdamper doet verkleinen door bevriezen van het vocht door het gas.
gr
KARMANN J (0) PRO, 11 jaar geleden
Hoi Willy,
Ik zal morgen gelijk eens kijken tot hoe veel graden hij beveiligd is, en het CO afstellen.
Bedankt John
KARMANN J (0) PRO, 11 jaar geleden
Hoi Willy,
De meest beveiligde koelvloeistof die ik krijgen kan is tot -37c, maar mag er evt ook antivries in? Ik heb hem gemeten en hij is beveiligd tot -22c.
GR john
willy9 (0) PRO, 11 jaar geleden
ja - normaal is eerst op benzine goed afstellen en dan PAS op lpg
gr
Harry4233 (0) PRO, 11 jaar geleden
nergens een vacuumleiding losgeschoten na je backfire?
anoniem-1573996169 (0), 11 jaar geleden
wat bij deze vaak voorkomt is dat de naald van de benzineverrijker vastzit of geoxideerd is,deze zit onderop de spinnenkop.en even met remmenreiniger langs de luchtweger spuiten ik heb ook zo'n vermoeden dat er een slang of gat zit in of onder langs de inlaat als gevolg van de backfire
marcel7031 (0) PRO, 11 jaar geleden
De grote schijf in de inlaat van de K jetronic moet er zuiver in staan. Bij een back fire gaan ze wel eens scheef of klem zitten.
Werkt de benzinepomp wel goed, zeker 6 bar is nodig.
Let goed op allerlei slangen en andere slangklemmen. Zelfs bij een beetje valse lucht zijn ze vervelend.
Zie de opmerking van Robby.
pollythepolster (0), 11 jaar geleden
hallo,
bij deze temperaturen bevriest de gas verdamper (probleem w126), dus auto stationair laten warmdraaien dan kan het goed gaan.
niet stationar lopen op benzine betekend co afstellen en stationair toerental afregelen ( volgens mij heeft een 500 uit 1980 nog verstelbare stationair toerental regeling geen automatische.)
groeten Gert Jan