Mercedes-Benz 250td, w124: Slechte koude start/solenoide-klep/brandstof-klep

Bouwjaar: 1989


Hallo allemaal,



Nog steeds worstel ik met het slechte starten van mijn mb250d uit 1989 en het gekke is: alleen bij koud weer >2 graden.

Inmiddels vervangen: gloespiralen/diesel plus luchtfilter/retourleidingen. De auto is aan de gang te krijgen na heel erg lang doorstarten en dat is niet lekker voor accu/startmotor. Ook na hulp met startkabels beroerd starten..



In de vraagbaak wordt gesproken over een mogelijke oorzaak een vastzittende solenoide/brandstof klep. Schoonmaken/vervangen luid het advies maar waar zit deze klep precies???



Compressie nog niet gemeten, maar dat wil ik als laatste middel in de strijd gooien...



Wie of wie weet nog iets? Of heeft ervaring met dit fenomeen.







edward2573

Geplaatst door edward2573 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 250? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Hans4037 (0) PRO, 20 jaar geleden

Ik zou toch eerst maar eens de compressie laten meten,voordat je onnodig verder allerlei onderdelen gaat vervangen.

Compressie en een goede startsnelheid zijn van wezenlijk belang voor een diesel.

arnold690 (0) PRO, 20 jaar geleden

Helemaal eens.Maar als hij boven de 4 ton gelopen heeft,geeft de brandstofpomp het nog al eens op wat starten betreft,revisie is duur,pomp van de sloop niet..

edward2573 (0), 20 jaar geleden

bedankt voor jullie tips, wat betreft de brandstof-pomp: daar is al eens e.e.a. aangesleuteld want het gedeelte waar de brandstof-leidingen aanvast zitten ziet er nieuwer uit dan het eerste gedeelte(aandrijving). Tevens hangt er een draad los onder de motorkap, deze ging voorheen naar de pomp toe voor de electronische toerental-regeling(volgens tekeningen uit de vraagbaak). Op de huidige pomp kan ik nergens die draad kwijt dus er is ooit een andere pomp opgezet...



Gisteravond nog eens aandachtig de vraagbaak doorgespit en daar wordt gewezen naar een verkeerde tankontluchting. Na het losdraaien van de tank was het een aardig gezis.. Er zat dus onderdruk in de tank(deze is ook bijna leeg).. Met een bijna lege accu kreeg ik hem vrij simpel aan. Een kleine jubelstemming. Of het nu alleen aan die dop/ontluchting ligt is me nog steeds niet duidelijk....




Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 250 of stel zelf een nieuwe vraag.