auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mercedes-Benz C-Klasse: slijtage aan tandwiel van distributieketting na 193000km

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1800 kompressor

is het normaal dat na 193000km normaal gebruik, een tandwiel waarover de distributieketting wordt gevoerd al versleten kan zijn?totale kosten gaan meer dan x euro kosten.Bij Mercedes vind ik dat toch wel vlug.Graag iemand mening erover.

Geplaatst door

hpvantiel (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dit is heel goed mogelijk , als er bv niet de juiste motorolie wordt gebruikt , te lang gewacht wordt met verversen , te weinig olie wordt gereden .

kaleido 1 7430
badge vip badge

10 jaar

volsyntetische olie erin en altijd na 12000km vervangen ,nooit met te weinig olie gereden.merk olie is techno 5w40 api sm/cf
lijkt me de goede.

hpvantiel 0

10 jaar

bij nader onderzoek blijkt het een kwaal te zijn bij precies deze motoren.Hoeveel maal moet iets voor komen voor dat Mercedes hier iets aan doet??

hpvantiel 0

10 jaar

Beste ,
het is jammer dat je dit overkomt, echter kunnen wij daar niets aan veranderen.
Dit is geen onderwerp voor dit forum, maar ik stel voor om hierover contact op te nemen met een Mercedes dealer.

mvg.
Moderator Problemcar.

Hans4040 1435
badge vip badge

10 jaar

op zich is het natuurlijk goed dat ook dit soort dingen genoemd en verteld worden,zo krijgen ook andere mensen een beter inzicht in sommige onbegrijpelijke storingen.In dit geval zal het bij de profs meer bekend zijn,maarja die bereik ik niet bij de particuliere mensen denk ik.
blijf wel doorgaan met informatie over allerlei dingen.

hpvantiel 0

10 jaar

Heb dit zelf ook meegemaakt met mijn W203 1.8.K. Is een kwaal van deze "dingen". Is ook niet verwonderlijk als je ziet dat de nokkenassen aangedreven worden door een "veredelde fietsketting", i.p.v. een degelijk duplexketting. Een blamage van Mercedes. Diverse vragen op dit medium gesteld jaren geleden. Niemand kwam op het idee dat het aan de ketting lag. Terwijl het een veelvoorkomend euvel is bij de Kompressor motoren. Via Youtube ( een Amerikaanse monteur/deskundige) kwam ik er achter dat het mede wordt veroorzaakt door een rubberslangetje onder het luchtfilterhuis, dat of verstopt zit of vervuild is, dan wel gescheurd. Hierdoor gaan de nokkenasverstellers "zwaar draaien" Kosten 10 euro. Maar iedereen houdt zijn waffel, anders wordt er kennelijk niets verdiend. Maak alle onderdelen in een automotor licht en de zaak loopt op een hoop. (kettingen , olieschraapveren Audi etc. etc. etc.)

FredAJ 0

7 jaar

PS. Ontstond na 85.000. Dealer onderhouden en van 1e eigenaar.

FredAJ 0

7 jaar

Beste FredAJ,
dit topic is van 2013.
Tevens zijn zaken als dit geen onderwerp voor dit forum, zoals ik op 03/01/2014 al aangaf.
Het zal bij de profs wel bekend zijn, want die kunnen deze particulieren rubriek ook lezen en op reageren.
Echter, voor dit soort zaken dient men toch bij de dealer aan te kloppen.

Het heeft geen zin om op dergelijke zaken in te gaan, omdat wij er niets mee kunnen.

mvg.

Hans4040 1435
badge vip badge

7 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.