MIL brandt, verder geen klachten, rijdt prima.
Foutcodes MB:
2070 Roetfilter functiestoring
2086 Roetfilter temperatuur te hoog
1436 Uitlaatgastemperatuur voor roetfilter, spanning te hoog
2649 Uitlaatgastemperatuur voor roetfilter, functiestoring
Foutcodes OBDII:
P0426 Temperatuursensor katalysator buiten instelbereik
P2033 Uitlaatgastemperatuursensor 2
P2084 Uitlaatgastemperatuursensor 2 buiten instelbereik
Foutcodes komen na korte rit alweer terug.
Ook foutcode 2043 m.b.t. nokkenassensor, 9100 Canbus motorruimte en diverse code's m.b.t. verlichting.
Beide temperatuursensoren gecontroleerd, voedingsspanning en temperatuuraanduiding kloppen precies.
Het betreft een taxibus, omdat deze steeds moet rijden kunnen we er telkens maar kort aan werken. Niet bepaald handing. ik hoop dat iemand met deze storing bekend is om ons goed op weg te helpen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat is de vullingsgraad van het roetfilter?
Waarmee is er uitgelezen?
Uitgelezen met KTS (We hebben de KTS pas en moeten er nog wat meer ervaring mee opdoen)
Asgehalte 0,0
Verschildruk over roetfilter stationair 12mbar.
Wat wel vreemd is: "Laatste regeneratie 66.000km geleden", "Kilometerstand 66.000km" De werkelijke kilometerstand is 166.000km
Klant heeft zich weer gemeld: Sinds laatste werkplaatsbezoek is MIL niet meer aan geweest.
Het enige wat we de laatste keer gedaan hebben is beide temperatuursensoren gecontroleerd en foutcodes gewist. De stekkers van de beide sensoren hebben we los gehad, misschien slecht contact in een ven de stekkers?
Excuses voor de late reactie.
Slechte verbindingen komen niet heel vaak voor bij deze auto's, maar het kan altijd natuurlijk. Laat maar weten of het definitief wegblijft.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Sprinter of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar