close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz Sprinter: Sprinter 313cdi druk koelsysteem

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 313 cdi

Hoi,

Ik heb hier een sprinter binnen staan met het volgende probleem,
Er komt te veel druk op het koelsysteem,
Radiateur is goed
Thermostaat is al vervangen.

Koppakking test gedaan met een tester. niks te zien...
en de waterpomp is er af geweest, deze was ook gewoon goed.
Eigenlijk blijft er weinig anders over dan de koppakking en we twijfelen nu dus..
Iemand tips??

gr

Geplaatst door

Mark1991 (0)
badge

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Een te vol gevuld koel systeem en een zo goed als verstopte overdruk dop kunnen voor een verkeerde conclusie zorgen. Ook een luchtbel op een hete plek zou voor een explosieve druk opbouw kunnen zorgen, Maar logischer is toch een lek tussen de compressie ruimte en het koelsysteem. Een cilinderlektest, bv via de gaten van de gloeibougies geeft hopelijk uitslag. Als je de volle druk van compressor langdurig op elke cilinder zet, terwijl het koelsysteem tot in de rand van de dop is gevuld en de betreffende zuiger staat in het bdp aan het eind van de compressieslag, is elke milimeter verhoging van het niveau al een aanwijzing. Zorg wel dat de motor koud is anders wordt je gekuld door het volumverandering door de afkoeling van het koelwater.

kop gescheurd. nieuwe kop gaat van de week gemonteerd worden.

Mark1991 0
badge

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Sprinter of stel zelf een nieuwe vraag.