Help!
Vorige week de koppakking van mijn sprinter vervangen. Sleutelen is zeer secuur gebeurd samen met een autotechnisch ingenieur.
Na montage bleek de motor niet meer aan te slaan. Alles nu al dubbel gecheckt, staat op tijd, alle stekkers zitten goed, ontlucht etc.
wel gaf de computer de foutmelding over de nokken/krukas sensor, daardoor de timing weer gecontroleerd maar geen resultaat, nu ook
de sensoren vervangen met nul resultaat.
De motor slaat steeds bijna aan, soms wel rook, soms geen rook uit de uitlaat. hij loopt overigens wel op remmenreiniger.
raildruk is 35/40 mpa en krijg druk op alle drukleidingen.
Wie kan me uit de brand helpen??
Harold
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Weet je zeker dat de stekkers goed zitten op de nokkenas- en krukassensoren? Welke fouten worden er aangegeven bij uitlezen? Meetwaarden ook goed?
Heb je al eens het brandstoffilter opnieuw volgegooid en dan doorgestart?
alles dubbel gecheckt, p 1354 gaf de bosch uitlezer aan. raildruk tijdens starten tussen de 28/41 mpa, vanavond de rail demonteren en de rubbertjes vernieuwen.
brandstof filter is er nu tijdelijk tussen uit en slangen doorgekoppeld omdat er 1 rubber van het filter stuk was en er lucht in bleef komen.
aanslepen gaat ook niet.
vanmorgen de de verstuivers los gehaald en buiten de motor gemonteerd en gestart, hij geeft dan 1 keer een verstuiving maar daarna niet meer. pas bij opnieuw starten verstuift hij weer.
verder op alle stekkers signaal, alleen moeten we morgen even langs de garage voor een scoop.
de hogedrukpomp is dit jaar al gereviseerd dus de druk moet goed zijn lijkt mij.
11 jaar
Een druk van 28MPa is voldoende om te starten. Krijg je nog steeds dezelfde foutcode?
maakt het uit dat het wisselt van 28 tot 40? heb na het wisselen van de sensoren de monteur er niet meer bij gehad om uit te lezen.
11 jaar
De druk zal altijd wat schommelen. Ik denk niet dat dat de oorzaak van jouw probleem is.
net ringetjes vervangen maar geen resultaat.
Hoe kan het dat de verstuiver maar 1 keer verstuift en dan ophoud? dat is het hele probleem denk ik.
Als het zo zou zijn dat de krukas/nokkenas sensor problemen geeft, dan spuit hij toch helemaal niet in lijkt mij?
we starten overigens wel zonder rad en interkoeler, dat kan toch gewoon?
En iemand zei ook dat de lucht massa kapot kon zijn, dan zou hij ook niet meer starten, en een ander zei weer dat dit niks uit moest maken..
11 jaar
Ik zou eerst maar eens uitlezen. Wordt er een foutcode gegeven, dan heb je een idee waar je het moet zoeken.
Zonder radiateur en intercooler moet de motor gewoon lopen en zonder lmm ook.
hij staat nu bij de garage, kwam er niet meer uit. Ik laat weten zodra het opgelost is.
Harold
11 jaar
Al wat wijzer geworden?
ha jarno,
ze hebben er pas een uurtje aan besteed wegens drukte. ze hebben wel signaal op de krukas. verder nog niks vernomen.
We houden je op de hoogte..
Gr h
11 jaar
Ha Jarno,
Een tijd geleden, maar de sprinter doet het weer! kabelbreuk in de draad naar de nokkenas sensor!
opgelost!
Dank voor het meedenken
11 jaar
hoe laat ik weten dat het probleem opgelost is?
11 jaar
Mooi zo! Hebben ze het bij de garage gevonden?
Je kan laten weten dat het opgelost is door het hier te vermelden, verder niet.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Sprinter of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar