'sMorgens wil de auto niet starten. Kan ook niet gespleept worden omdat de automaat vast staat in "P".
Er gaan alleen wat pompjes draaien.
Met niet starten bedoel ik dat de startmotor niet draait, de lampjes op het dashboard gewoon blijven branden.
Er is geen "klik" te horen van een startrelais o.i.d.
Bij normaal starten gaan de lampjes op het dashboard even uit of minder sterk branden.
'sMiddags (minder vocht??, warmer??) slaat de motor meteen aan zonder enig probleem!
Het lijkjt erop alsof er aan een voorwaarde niet wordt voldaan. Uitlezen gaat niet omdat ik de auto
niet in "N" krijg om hem naar de garage te slepen en als hij het doet hoef ik niet naar de garage want die kan er op dat moment niets aan doen, alles doet het!
Ideeën ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
's Middags naar de garage brengen , kunnen ze hem 'smorgens uitlezen
Keuzehendel in neutraal zetten
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/7/u...][img]http://img7.imageshack.us/img7/7655/unlo...[/img][/url]
Contact slot kapot? In ieder geval electronisch probleem lijkt me.
Hilger dank je we hebben dit reeds gedaan
Hans4040 De keuze handel staat vast in "P"
Goswin Blijkt niet het contactslot te zijn.
De garagehouder probeerde in het begin van de avond de auto te verplaatsen en hij startte weer niet.
Meteen de kast eraan gehangen en hier kwam uit dat de positie van de keuzehandel niet bekend is.
Er wordt morgen naar gekeken. (slecht contact (vocht) met de schakelaar of misschien de schakelaar zelf (minder waarschijnlijk).
Bedankt voor alle adviezen
Ik laat nog even weten wat het echt is geweest!
Kees
12 jaar
[quote=keessuijk]Hans4040 De keuze handel staat vast in "P"[/quote]
Dat weet ik...daarom plaatste ik deze "handleiding" om hem uit "P" te halen...
maar ja....als je niet leest
Hans ik heb inderdaad niet goed gelezen, slordig mijnerzijds.
Ik ben wel blij met een klein stukje van de manual.
Ik hoop dat ze het morgen vinden want dan krijgen we weer vertrouwen in de Benz.
Deze is trouwens van mijn vrouw, ikzelf heb een 220 CDI uit 2001 met wat kleine probleempjes, maar daarover later
Kees
12 jaar
ik vermoet dat ge de schakelboxs moet vervangen
gr
mijn auto was ook niet uit de p te krijgen heb toen de remlichtschakelaar vervangen en probleem opgelost.
12 jaar
@quarantatre:
Dat kan de reden zijn waarom de keuzehendel niet uit "P" wil....
maar dan zou de auto wel moeten starten.
: -( Volgens de Garage is het de schakelbox welke electronish is.
Vervangen kost xxex BTW en daar komt nog uit en inbouw bij.
Wat mijn nu bevreemd is dat electronica onder een auto zo wordt beinvloed door temperatuur.
Zelf heb ik electronica kunnen repareren door alles opnieuw door te solderen want haarscheurtjes kunnen door temperatuur wel of niet contact maken.
Ik heb met zo'n schakelbox geen ervaring.
Zijn de schakelboxen allemaal gelijk? Ik heb begrepen dat dit type een C203 is. correct me if i'm wrong!
Groet Kees
12 jaar
C203 is correct..eigenlijk is het W203; (Mercedes gebruikt W voor z`n type aanduiding) dat kan je ook uit het chassisnummer halen..dat begint dan met WDB203..............
Hans,
Heb jij informatie over 2ehands onderdelen, want de prijs is wel erg hoog voor een versnellingspookje met een "schakelwalsje" eraan. Trouwens je tekening klopt niet met dit type, er zit geen mogelijkheid op om 'm uit "P" te wippen. De oudere types wel, volgens mijn garage man.
Als je het chassisnummer nodig hebt kan ik je dat geven maar liever niet via dit forum!
't is inderdaad een WBD203xxxxxxxxxxx.
Alvast bedankt voor de moeite
Kees
12 jaar
Nog even dit!
Er staat geen "P" in het dashboard. Na een reset met het testkastje staat er wel een "P" en kan er 1 x gestart worden!
Kees
12 jaar
met de star diagnose uit laten lezen om zeker te zijn -
suc6
[quote=Hans4040]C203 is correct..eigenlijk is het W203; (Mercedes gebruikt W voor z`n type aanduiding) dat kan je ook uit het chassisnummer halen..dat begint dan met WDB203..............[/quote]
Ff een aanvulling:
W voor de typeaanduiding is alleen bij een sedan, CL voor een sportcoupé, S voor een kombi, C voor een coupé, R voor een roadster en zo zijn er nog wel een paar.
Correct...
Ik ben jullie nog de oplossing verschuldigd!
Ergens in het motorcompartiment zit een kastje met een ralais erin.
Dit kastje hing los en was opengegaan waardoor water en vuil vrij spel hadden.
Na het reinigen en plaatsen van een nieuw relais waren alle problemen voorbij. Vreemde echter...
Zonder relais gaat ook alles zoals het moet. Rare jongens die Germanen..
Geeft wel even aan dat doorzoeken soms tot vele malen goedkopere oplossingen leiden.
Het trillen van mijn wagen was een verstuiver, 10 x zoduur als dat relaistje.
Bedankt voor alle hulp!
Kees
12 jaar
Beste Kees,
Ik heb een C klasse 220 cdi en heb dit startprobleem ook gehad medio dit jaar. Inderdaad geen klik en de lampjes blijven branden. Telkens sloeg dan de zekering door en het bleek dat het strartrelais (wat op de startmotor zit) dan sluiting maakte. Dit gebeurde telkens na een aantal keer starten. Een relais vervangen is duurder dan een ruilstartmotor. Probleem opgelost. Wel zelf de startmotor monteren en de oude inleveren. Op de ruil startmotor krijg je volledig garantie. Hopende dat je hiermee geholpen bent.
Bert
11 jaar
Kees,
Vergeten te vermelden dat als je de auto op contact zet en dan de rem intrapt en vasthoud, je de versnellings pook wel in de N stand kunt zetten. Dan kun je de auto in elk geval verplaatsen.
11 jaar
Beste Bertjeb ,
Boven je eerste bericht heb ik geschreven wat uiteindelijk de oorzaak van het probleem was.
groet Kees
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar