Hallo forum experts ,
Ik heb een Freightliner Sprinter 3.0 li V6 automaat met 45000 km en heb hier nog al wat problemen mee.
Het is een in Duitsland gebouwde Sprinter voor de USA markt met aangepaste software , het kontakslot is het zelfde als bij een VW Crafter met een klapsleutel.
Het eerste probleem was het niet kunnen draaien van de kontaktsleutel , de ELV laten vernieuwen en aangeleerd bij een MB dealer .
Het is nu wel zo dat ik bij koud weer langer moet wachten voordat de ELV wordt vrijgegeven ( 4-5 sec ) en bij warm weer is het direkt .
Nu is er een ander probleem bijgekomen , af en toe wil in stand 3 de start motor niet draaien maar ik hoor wel het relais schakelen onder de stoel. bij 2 of 3 pogingen doet hij het meestal weer wel maar dit geeft geen goed gevoel.
Ik heb alle massa kabels en aansluitingen gecontroleerd schoongemaakt en opnieuw gemonteerd maar hij blijft het toch steeds doen.
Mijn MB dealer zegt dat dit een moeilijke storing is en ook niet met de OBD is uitelezen.
Wie weet misschien wat het probleem kan zijn, startmotor relais - startmotor - SAM - EZS ???
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
welk merk van starter staat er op
Heb ik nog niet naar gekeken , is er verschil in merk , uitvoering of leeftijd ?
Bedankt alvast voor je reactie..
8 jaar
bij een bosch starter relais op starter vervangen
bij een valeo starter compleet vervangen door een bosch starter
gr
Hoi Willy alvast bedankt voor je snelle reactie,
Ik ben helaas ( spanning ) in mijn vraag vergeten te melden dat ik op dit moment met de Camper onderweg op vacantie naar Spanje.
Dat is de reden dat ik geen antwoord kon geven op jou vraag, nu heb ik op een Camping wat staan googelen op wat Sprinterforum,s in de USA en Duitsland .
En daar zie ik redelijk wat problemen met wel en niet starten en als redenen de startmotor.
Wel blijkt het iedere keer het startelais te zijn ( ze maken hem open en zien ingebrande kontakten ) ze praten ook over maximaal 1000-1200 startcyclussen ( koerier bedrijf met 30 auto,s )
Klopt dit verhaal , ze hebben het ook over 2 type,s startmotors met verschillende type,s startrelais zoals jij in jou verhaal aangeeft.
Wanneer ik onderweg stilval en naar een MB dealer wordt gebracht , waar moet ik dan opletten t.a.v. type startmotor die ze dan monteren?
Of kunnen er nog meer onderdelen de oorzaak zijn , dit als voorzorg als ik in de MB garage sta en ze me van alles gaan vertellen .
MvrGrt Lammie
8 jaar
bent u technisch en handig
Beste Willy,
Ja ik ben best technisch , zit al 40 jaar in de ontwikkeling van soldeermachines ( mechanisch en Elektrisch )dus mag ik zeggen dat ik redelijk kan sleutelen.
Ook heb ik zelf deze Kampeerauto gebouwd , baal nu wel dat mijn keuze voor Mercedes misschien toch niet de beste is geweest met al deze problemen.
Ik hoor nog van je ,
Mvr Grt Lammie
8 jaar
Opgelost door het relais op de startmotor te vervangen .
6 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Sprinter of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar