De auto is al rijdend stilgevallen, na lang doorstarten slaat hij aan maar valt dan weer uit.
Heb 2 foutcodes: P1187 en p1664.
Bij het starten heb ik de raildruk gemeten en na een tijdje starten komt die boven 150 bar en dan slaat de motor aan. De druk stijgt tot een 400-500bar en zakt dan terug tot de motor stilvalt.
Ik kan geen retourtest doen aangezien hij niet blijft draaien.
Met startpilot slaat hij iets vlugger aan maar valt ook terug stil.
De klant klaagt wel al enkele weken over een verbrande geur onder de motorkap maar heb nog niets gevonden. Ook geen roetafzetting rond de verstuivers.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Retourtest word met start toerental gemeten met meet glazen +/- 10x rondstarten met nokkenas sensor stekker af getrokken en retourleiding afgeklemt
te weining start raildruk (te laag)
1187 FOUTCODE ---raildruksensor nazien eventuweel O-ringen (setje 7,5 ) vervangen
Na enkele eenvoudige tests gemerkt dat er geen brandstof uit de tank gezogen werd.
5 liter diesel in gedaan, zaakje ontlucht, en probleem opgelost.
De brandstofmeter gaf wel aan dat er nog een 1/4 in de tank zat.
Zijn er soms gekende problemen bij de aanzuig of aan de niveaumeter??
tankvlotters nazien --komt weleens voor vervangen--- optie -- slang verbinding in tank nazien van de linkse en rechtse vlotter daar de diesel van links via een straalpomp naar rechts over geheveld wordt
Bij een C klasse heb 2 tank gedeelten. Het gedeelte waar de retour brandstof in terug komt en uit het andere gedeelte zuigt de motor brandstof aan. De brandstofcirculatie houdt de brandstofhuishouding in stand zodat de rechter en linker helft evenvol blijven. Dit gaat mbv straalpompen. (venturi's) Als er te weinig circulatie is werken de straalpompen niet. Ook kunnen de straalpompen verstopt zijn als de HD-pomp kapot is (geweest) en er metaalslijpsel door je systeem gaat.
De brandstoffilterinhoud inspecteren lijkt me het minste wat je moet doen. Indien OK tank leegrijden om te zien of klacht zich herhaalt.
Na een 10-tal minuten draaien viel de motor terug stil en kon terug geen diesel aanzuigen, terug 5 liter in gegoten en toen bleef hij terug een tijdje draaien maar viel dan uit.
Ik heb nu gemerkt dat het links gedeelte van de tank bijna vol is maar het rechts gedeelte bijna leeg.
Bedankt alvast voor de reacties
Zoals Simon10906 ook al zegt, is de hoge drukpomp defect, deze dus vervangen.
De opbrengst van de hogedrukpomp is in dit geval zo gering dat er geen retour brandstof loopt en derhalve de zuigstraalpomp in de tank z'n werk niet kan doen en een tankhelft vol blijft.
Probleem zit dus niet in de tank, wel het circuit controleren op metaal spaanders en filter vervangen.
In de brandstoffilter zitten er geen metaaldeeltjes en ook niet in de tank.
Wanneer de motor loopt heb ik wel degelijk retour maar wat is natuurlijk voldoende.
De retour in de tank en de straalpomp zitten ook niet verstopt.
Heb contact gehad met mercedes dealer en die wist mij te vertellen dat die straalpomp toch regelmatig stuk gaan, zeker bij die jaartallen.
Ga alvast beginnen met deze te vervangen.
Ik hou jullie op de hoogte
u zult de beide vlotters moeten vervangen daar ze van uitvoering zijn veranderd en een nieuwe met een oude niet goed aan sluitbaar is wilt u een vakkundige reparatie doen ( schrik niet want is vrij duur)
Zoals je dus zegt Willy9, heb de linkse besteld en daar zitten 3 kunstof leidingen op terwijl er op de oude maar 2 zitten.
Volgens dealer moet ik die derde leiding gewoon niet aansluiten.
Klopt dit, vind dit zelf vrij bizar.
Die vlotter kost inderdaad een dikke 200
de buiten kant aansluitingen zijn er dat ook 3 of zij er 3 leidingen in de tank --de 2 aansluitingen uitwendig die moet u zeker naar rechts aan sluiten aan de vlotter rechts kijk maar eerst eens hoe ze aan de oude vlotters zijn aan gesloten en dan kan het niet fout gaan --- ik vind niets met 3 leidigen-nog uitleg of tekening
ps--kan u de nieuwe aan de oude aansluiten volgens dealer en moet u deze niet opnieuw aan melden met star ????
Dit zijn enkele foto's van de betreffende onderdelen. De witte leiding heeft een ander aansluitsysteem aan de rechtse vlotter, via snelkoppeling, terwijl de oude leiding er op geprest zit.
Je kunt die derde leiding goed zien aan de achterkant van de straalpomp.
Dealer geeft niet gesproken over opnieuw aanmelden, volgens hem heeft de derde leiding iets te maken om schuimvorming tegen te gaan!!!!!
[url=http://img269.imageshack.us/i/fotos0002s...][img]http://img269.imageshack.us/img269/6783/...[/img][/url][url=http://img269.imageshack.us/i/fotos0005c...][img]http://img269.imageshack.us/img269/6753/...[/img][/url]
[url=http://img269.imageshack.us/i/fotos0006v...][img]http://img269.imageshack.us/img269/8492/...[/img][/url]
[url=http://img269.imageshack.us/i/fotos0003o...][img]http://img269.imageshack.us/img269/4038/...[/img][/url]
[url=http://img269.imageshack.us/i/fotos0007w...][img]http://img269.imageshack.us/img269/9398/...[/img][/url]
[url=http://img269.imageshack.us/i/fotos0004i...][img]http://img269.imageshack.us/img269/6474/...[/img][/url]
nu ik de onderdelen terug zien herrinner ik inderdaad de 3 leidingen en klop het wat dealer zegt --omdat de aansluiting naar rechts anders is geworden daarom gaf ik u ook aan allebei de vlotters te vervangen om een degelijke reparatie te maken
groetjes
Probleem opgelost.
Heb beide vlotters vervangen en na twee dagen testrijden blijft alles ok.
Die derde leiding kon ik niet aan de rechtse vlotter aansluiten omdat er een verschil in diameter is.
Nogthans alles besteld via chassisnummer.
Blijkbaar heeft die leiding geen nut.
Bedankt Willy9 voor de ondersteuning
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar