hallo mijn probleem is nog niet opgelost
de motor stottert bij gas geven 1 a 2 seconden daarna loop hij mooi. maar als ik daarna weer wat gas bijgeef stottert hij weer 1 a 2 seconden ect. als de motor koud is is het de eertste 10 seconden goed maar daarna hoe warmer de motor word hoe erger het word
wie weet wat dit kan zijn
reeds vervangen bougies,bougiekabels,verdelerkap .maar geen resultaat
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Al compressie gemeten??
Injector vuil, valse lucht??
Wat zijn de emissiewaardes gemeten met een 4-gasmeter??
Graag wat meer info.
hallo Johan
compressie ongeveer 11 bar op alle 6 cilinders
geen valse lucht alle slangen en pakkingen na gekeken
injector vuil volgens mij niet omdat hij na 2 seconden stotteren perfect loopt
stappenmotor gereinigd
nog geen waarden gemeten ,dat heeft toch met het co te maken(lamdasonde)?
gr André
15 jaar
Aansluiten aan motortester(scoop) onstekingbeelden vergelijken als ook met gasstoten geven
bougie kopontstoorder --verstuiver inspuiting verloop te zien op scoop
co % lamda waarde vergelijken en afstellen
ps :op scoop motor tester is zo veel te controleren en te zien (mijn eerste werk is zo aan gesloten)
probleem gevonden het is de spinnekop die heeft op één leiding geen druk wie weet wat ik allemaal tegen kom als ik de spinnekop uitelkaar haal.
gr André
15 jaar
Dat ge dan een ruil of nieuwe zult moet kopen daar er niets van onderdelen van te bekomen is --volgens mijn ervaring of 't moet veranderd zijn het geen ik betwijfel .
Op mercedesforum heb ik een tijdje terug gelezen van iemand die een nieuwe membraan voor de spinnekop had gekocht.
Misschien dat er tegenwoordig toch onderdelen voor de verkrijgen zijn. mvg. Arie
15 jaar
Probleem opgelost.Om een lang verhaal kort te houden; In het bovenste deel van de spinnekop zitten zeefjes(die ik niet heb weggehaald)daarachter zitten waarschijnlijk membraampjes die de benzine doorlaten maar dicht gaan als de benzine word teruggedrukt. Eén van die membraampjes heeft waarschijnlijk dubbel gezeten. Dit heb ik opgelost door met de compressor in het kanaaltje te blazen die bij het zeefje uit komt. Nu heb ik weer druk op die leiding.
allemaal bedankt voor het meedenken
gr André
15 jaar
Mooi zo...bedankt voor de feedback.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 300 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar