close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz Sprinter: tik in blok na eerste beurt

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Motorcode: 184 pk 6 cillinder

heb net de eerste beurt gehad 40 000 km
maar als de moter koud is er niks aan de hand
maar als ie op bedrijfs tempratuur is gaat ie raar tikken .
nu zeggen ze bij mercedes dat het de krukas lagers zijn ?
wel erg snel ze zeggen dat het meer voorkomt na de eerste beurt.
ik ben er niet gerust op zijn er meer die hier last van hebben gehad?
gr

Geplaatst door

abbus70 (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

krukas lagers eruit na een beurt,dus met andere woorden je kunt hem beter geen beurt geven,ga eens naar een andere dealer

klopt is een veel voorkomend euvel bij de 642 motor v6 diesel ,mercedes schrijft voor als je de wagen smeert een deel van de olie langs je oliefilter moet vullen .dit zou de slijtage van je krukaslager verminderen .
gekend probleem dus best naar de dealer gaan voor herstellling.

izzi 0
badge

15 jaar

dit is een deel van het probleem dat bij mercedes gekend is

- Motor macht Geräusche, Tickern/Knistern -

Constructiegroep 03.20 Kurbelwelle

Geldigheid Typ 639 mit Motor 642
Typ 906 mit Motor 642
Oorzaak van wijziging Abhilfe geändert

Klacht

Der Motor tickert im Leerlauf bei Drehzahlen bis ca. 1.500 1/min.

Das Geräusch tritt nach ca. 20.000 km Laufleistungen oder nach dem Ölwechsel auf.
Geräusch ist deutlich im Bereich des 1. Kurbelwellenhauptlagers hörbar.
Geräusch ist nicht mehr hörbar, wenn der Keilrippenriemen zu Diagnosezwecken abgenommen wird.


Oorzaak

Einlaufeffekt des 1. Kurbelwellenhauptlagers.

izzi 0
badge

15 jaar

bedankt voor je antwoord izzy dan weet ik dat er meer zijn
is de moter nog wel te vertrouwen na zo'n oparatie?
want ik ben dik tevreden met hem.


hij staat al bij de dealer maar ik ga wel extra garantie eisen.
want mijn vertrouwen is een beetje weg bij dit blok want wie zegt mij
dat bij de volgende beurt het weer niet gebeurt.
maar ik wordt wel goed geholpen bij mijn garage maar ik blijf het slordig vinden van mercedes.
want ik heb geen goedkoop bussie het is er 1 met alle opties dubbele cabiene en ik heb net
de stoelen met leer laten bekleden dan gebeurt dit jammer hoor.
gr




[quote=izzi]dit is een deel van het probleem dat bij mercedes gekend is

- Motor macht Geräusche, Tickern/Knistern -

Constructiegroep 03.20 Kurbelwelle

Geldigheid Typ 639 mit Motor 642
Typ 906 mit Motor 642
Oorzaak van wijziging Abhilfe geändert

Klacht

Der Motor tickert im Leerlauf bei Drehzahlen bis ca. 1.500 1/min.

Das Geräusch tritt nach ca. 20.000 km Laufleistungen oder nach dem Ölwechsel auf.
Geräusch ist deutlich im Bereich des 1. Kurbelwellenhauptlagers hörbar.
Geräusch ist nicht mehr hörbar, wenn der Keilrippenriemen zu Diagnosezwecken abgenommen wird.


Oorzaak

Einlaufeffekt des 1. Kurbelwellenhauptlagers.[/quote]

abbus70 0

15 jaar

Als de krukaslagers vervangen worden, dan krijg je meteen verbeterde. Er zijn geen gevallen bekend dat dit een terugkerend iets is.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Sprinter of stel zelf een nieuwe vraag.