Bij Merecedes is het uitlaatspruitstuk eraf geweest. Bij montage zijn messing of koperen moeren gebruikt. Aan de onderkant voorzien van dwarse zaaggleuf om te verzwakken.
Nu is het zo dat bij opwarmen van de motor en na afzetten vd motor hevige tikken hoorbaar zijn.
Deze tikken worden veroorzaakt door uitzettende metalen. ik denk dat deze moeren de oorzaak zijn.
De tikken zijn ook voelbaar als je de peilstok vasthoud (steuntje hiervan zit aan spruitstuk vast met zo'n moer).
Wellicht zijn de aangebracht zaaggleuven bedoeld om de verschillende uitzettingscoefficienten op te vangen, de draadstangen zijn natuurlijk van staal. Of om te voorkomen dat ze te vast gezet worden.
Wat is de beste remedie? gaat het uiteindelijk vanzelf weg, andere moeren monteren (de huidige zijn origineel en nieuw), lossen en overnieuw vastzetten?
Graag advies!
R. Meyer
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik denk dat ze verkeerdom zitten : de zaaggleuf hoort aan de bovenkant.
Die zaaggleuf zit erin omdat het zelfborgende moeren zijn.
Tijdens de fabricage van deze moeren worden ze voorzien van een zaaggleuf en vervolgens ietsje dicht gedrukt zodat de moer borgt op de schroefdraad.
Je zou inderdaad eens andere (zelfborgende) moeren kunnen gebruiken , maar NIET het type met plastic er in.
Er zijn er ook die aan de bovenzijde iets dichtgeknepen zijn.
mvg,
Hans.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 230 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar