Als motor koud is start hij meteen maar als hij warm is moet ik zeker 5 sec.starten voor hij aanslaat.Hij doet dit nu al bijna een jaar zodat ik het alwel gewoon ben nu maar is toch wel wat genant als er volk bij staat,een mercedes die bijna niet start ;-)dat hoort gewoon niet.Voor de rest rijdt hij prima ,bougies,delco,rotor zijn recent vervangen dus wat kan het nog zijn?Als iemand het weet wil ik het gaarne horen.Groetjes,Chris.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Al eens kleppen (laten) stellen? Bij MB zakken de klepzittingen op lpg in als boter.
Dank voor reactie H.Ik dacht dat dit hydraulische kleppen waren.Ik heb wel nieuwe koppakking laten plaatsen met speciale(stealiet of zoiets)klepzittingen,dus geschikt voor LPG!!
18 jaar
Zit er een benzine-start systeem op?
Ja,inderdaad start op benzine.Wagen rijdt ook prima op benzine en op gas.
18 jaar
Dan zit 'm daar denk ik de clou. Het probleem is dan bij warme motor dat het inlaatsysteem en de toevoerslang vanaf de verdamper nog grotendeels gevuld is met lpg. Als er dan weer gestart wordt, komt er ook nog eens benzine bij waardoor het mengsel veel te rijk wordt. Hij verzuipt als het ware. Door nu even door te starten "verdwijnt" de lpg en slaat de motor even later aan op benzine. Het weer omschakelen naar lpg zal 'n stuk makkelijker gaan omdat de motor dan loopt.
Ondanks de vernieuwde klepzittingen toch even naar de speling laten kijken. Ook die zakken weer in, maar niet zo snel als de originele.
Dat zou best kunnen,dus als ik het goed begrijp leg ik de motor best stil op benzine ,als hij dan opnieuw start op benzine zit er geen gas meer in de leiding en moet hij meteen starten!!(het zou best kunnen dat hij meer gas krijgt,want na de koprevisie ,(febr.)liet ik de gas opnieuw afstellen en werd de luchtinlaat voor de helft dichtgemaakt omdat hij teveel lucht kreeg en ik daardoor al eens een backfire had,sindsdien heb ik geen backfires meer gehad maar hij verbruikt wel een paar litertjes meer)Bedankt H.ik ga dit spoedig testen en laat je nog iets weten .Groetjes,Chris.
18 jaar
Laat eventueel een 4-gas meting doen op lpg bij +/- 2500 tpm. Waarden;
CO liefst zo min mogelijk ( 0 is mooiste)
HC: liefst 0 ppm, maar lager dan 150 ppm.
O2: 0 -1
CO2: +/- 14%
Om 'n goede CO2 en HC waarde te krijgen ( teken van goede cilindervulling en verbranding) kan het best zijn dat het CO iets hoger uitkomt. Als de luchtinlaat is geknepen i.v.m. brandstoftekort is het wel zaak dat het hoofdafstelregister vol open staat.
Succes.
Had ook nog ander probleem bijgekregen dat hij regelmatig stilviel als hij koud was,bij stoppen aan rode licht bvb.Daardoor toch nog een backfire gehad ,luchtklep vastgeslagen en luchtleiding gesprongen onder filter.Nadat ik de klep opnieuw centreerde en nieuwe leiding plaatste ,de stappenmotor smeerde met wd40 en de gas wat rijker afstelde heb ik geen problemen meer gehad maw. Hij valt niet meer stil bij koude motor en als hij warm is start hij ook meteen.Dus problemen (voorlopig?)opgelost.Groetjes en nog bedankt voor de reacties,Chris
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 230 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar