Ik heb een probleem met een 1989 (W124) 230e 4 cil. Loopt niet strak stationair en heb laatst in bergen (Slowakije) problemen gehad met inhouden/stotteren. Alsie koud is loopt ie goed, warm trilt ie en in de bergen dus genoemd probleem.
Auto op de trailer naar huis. In het verleden is de rotor al eens vervangen (verd. kap niet). Verder al div cleaners voor injectie en kleppen gebruikt, geen resultaat. Nu net ruildeel 'mengenteiler(?)' zeg maar de spinnekop + luchtweger vh injectiesysteem vervangen, Maar nog steeds loopt ie niet mooi stationair. Nu valt ie soms bij gas loslaten gewoon uit. Heb de wegenwacht al twee keer erbij gehad. Er werd geopperd dat de stat. loop door een lekke klep zou kunnen komen. De wegenwachtman die ik vandaag sprak, zei dat hij twijfelt of de stappenmotor goed werkt en wijst de temperatuursensor (voor de koude startsproeier) als mogelijk oorzaak aan. Koud loopt ie nl bijna helemaal strak stationair. Het irritantste is nu dat ie regelmatig afslaat. Iemand hulp??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
een probleem met de stappenmotor zou heel goed kunnen, meestal op te lossen door hem grondig te reinigen en dat kun jezelf wel..
paul,
dank voor de tip, wel is gek dat het afslaan nu pas optreedt nadat de luchtweger/centrale injector is vervangen. Overigens loopt ie met dat vervangende deel wel iets anders dan voorheen, wat 'schraler'. Denk je dat het afslaan daardoor als nieuw probleem erbij is gekomen?
18 jaar
Is je lucht weger plus je spinnenkop wel weer opnieuw afgesteld op jouw motor?
Als dat niet zo is kan alleen de dealer hem weer opnieuw netjes afstellen zodat je motor hopelijk weer goed loopt.
Groetjes
Quint
18 jaar
Ik snap 'm, volgens mij hebben ze hem er zo opgezet (is geen dealer). Ik vond al dat ie anders reed dan voorheen, zoals ik al eerder zei. Ze zijn nu weer aan het sleutelen, ik zal eens vragen of ze eigenlijk wel weten hoe ze zoiets moeten afstellen. Ben benieuwd. Hoe dan ook: de spinnekop/luchtweger hebben het probleem van de onregelmatige loop niet verholpen. Weet jij of een (lager) drukverschil van ca 2 bar op 1 cilynder kan veroorzaken of de motor trillend loopt? Het drukverschil lijkt een kleppen-oorzaak te hebben (ik heb nl geen olieverbruik en hij trekt eigenlijk vrij oke, dus ik denk niet dat de zuigerveren stuk zijn.
bvd. Jos
18 jaar
probeer eens een andere verdeelkap. makkelyk zelf te doen. en dan even je co-gehalte goed laten afstellen by de dealer .
Is het een benzine drukverschil of een compressie verschil?
Als het een benzine druk verschil is op een van je injetorren dan ligt het aan je spinnenkop die niet goed is afgesteld.
Want je spinnenkop heeft onderdruk/bovendruk kamers die je benzine toevoer regellen naar je injectorren toe.
Is een van die kamers niet goed afgesteld of defect dan kun je bezinedruk verschil hebben op je injectoren.
Of wat mart-vervoort schijft controleer je verdeelkap en rotor eens op slijtage!
De orginele verdeelkap kost bij de dealer 53 Euro incl. btw en je rotor iets van 15 euro dacht ik.
Maar let er wel op welke verdeelkap je hebt een met schoeven (53 euro) of met haakjes (48 euro).
Met een multimeter kun je ook je bougiekabels testen ze mogen niet boven de 10Kohm komen.
En controleer ook je bougies eens.
Als je bougies wit/bruin achtig zijn dan staat je motor op tijd en heb je een goede verbranding.
Zijn je bougies zwart dan staat je motor niet optijd en dan heb je een slechte verbranding.
Zijn echt zwart en vettig dan komt er teveel olie in je verbrandingkamer en dan zijn je klepzieltjes versleten of je zuigerveren of wat ook nog kan je koppakking lek.
Als je een druk verschil hebt in je cilinders dan heb je kans dat je klepzieltjes ( klep afdichtingsrubbers, excuses als ik het verkeerd benoem) versleten zijn.
Of je je zuiger veren hebben zijn beste tijd gehad maar het kan ook je koppakking zijn die lekt.
Je kan controleren of je koppakking lekt als er olie bij je koelvloeistof komt. dan wordt je koelvloeistof een soort van bruine drap.
Of als er water bij je olie komt maar dat kun je zien als er een soort van wit achtige aanslag aan de onderkant van je olie dop zit.
En anders even bij de dealer of Bosch service punt je computer laten uitlezen of er ergens een slechte of defecte sensor aan wezig is/zijn.
Groetjes
Quint
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 230 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar