Hallo, weet iemand of tikkende klepstoters normaal is bij een 160A.Ik heb de olie met filter al laten verv.0w40 van shell, maar de klepstoters blijf je horen bij een koude motor, en bij de start.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ben je zeker of het de klepstoters zijn .
en niet de versnellingsbak .deze durven nog wel eens ratelen.
Het zijn echt de klepstoters(gaat met het toerental van de motor mee),je hoort ze zacht tikken totdat de olie warm wordt en dan is het tikken ook weg
19 jaar
Het getik bij het starten is volgens mij de distributieketting.
Het lijkt erop dat bij het starten de spanner onvoldoende oliedruk heeft.
19 jaar
het getik bij een wat oudere mb komt wel vaker voor. Het is geen ramp, de motor kan nog enorm veel km. maken mits goed onderhouden. Kijk bij de koude start, na een nachtje, dan loopt de olie uit de stoterbus en bij starten kan het gaan tikken, alleen het moet over zijn als de oliedruk meter voldoende druk aangeeft.
Vandaag was het raak 1 van de klepstoters begon hard te tikken.De motor was op temperatuur, en voor de stoplichten kon je gewoon met het getik meetellen.Het getik is synchroon met het toerental. De motor bleef gewoon goed lopen.Auto thuis stopgezet.Een uur later auto weer gestart,en rara hoe kan het , het getik was weer verdwenen.
Kent iemand dit probleem???
19 jaar
ja ik ken het. Ik heb precies het hetzelfde probleem. Als ik de auto een dag of twee niet gestart heb dan hoor je een harde tik synchroom met het toerental. Maar zodra de motor opwarmt hoor je het niet Ik denk dat ik maar gewoon zo door rij want de garages zeggen dat dit normaal is bij MB en dat je gerust door kan rijden anders moet je alles klepstoters vervangen
19 jaar
Kijk als het getik na het starten,een seconde of twee, over is is het geen ramp, je kan gewoon door blijven rijden. Maar als dhet getik bij warme motor niet over is en zelfs synchroon loopt met het toerental dan is het een van de stoterbussen.Beste remedie in dit geval is alle stoterbussen vervangen. Kijk dat het getik soms over gaat, komt doordat er te veel speling zit in de stoterbus en dan gaat deze soms bij bepaalde toerental hevig erin trillen, en verdraait van positie, en zo kan het dat hij dan op een stuk druk tegen het klep dat minder versleten is. Wat je ook kan doen als je handig bent de kleppendeksel loshalen, en ik denk dat er twee stoter assen in zitten. Dan kan je ze makkelijk loshalen, waarna je zo de stoterbussen eruit kan trekken en deze goed schoonmaken en zo ook de klephuis, waarin de stoterbus zit, deze ook goed reinigen. Wil weleens helpen, ze raken soms verstopt, door te lang rijden met vervuilde olie!MVG.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz A-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar