Ik heb net een ML 270 cdi aangekocht, en toen ik hem afhaalde heb ik eerst en vooral het oliepeil eens gechecked alvorens ermee weg te rijden... oliepeil stond onder minimum, dus heb er twee liter 10W40 op gedaan en peil zat mooi tussen min en max. Nu heb ik hem nog bijgevuld tot max, maar heb de indruk dat de motor nu tikt, en blijkbaar een van de laatste cylinders, ik vermoed de laatste?? Zou het aan een klepstoter liggen? Of zou het schade zijn aan een klep? Of iets anders?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
verkeerde olie absoluut
[quote=vraagje]verkeerde olie absoluut[/quote]
Maar het instructieboekje spreekt over 10w40? Wat zou er dan best wel in moeten? Hij heeft 182000km gelopen...
16 jaar
oke dan zal dat juist zijn ,, dacht dat er dunner in moest
hoop dat je niet veel ellende krijgt
ik denk beste even verversings setje kopen bij de dealer en even alles er nieuw op doen
16 jaar
als het een flinke tik is kan het de vacuum pomp ook zijn
16 jaar
Als het peil onder het minimum stond kun je ook je vraagtekens erbij zetten hoe lang die olie al heeft gezeten.
Ververs de olie eens met 10W/40 vol synthetisch (filter ook meenemen).
Olie die te lang heeft gezeten kan stoters verstoppen waardoor deze rumoerig worden (en dus gaan tikken).
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz M-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar