Mercedes-Benz W124 230e: Uitvallen motor

Bouwjaar: 1989

Mijn w124 (230e, 1989) heeft sinds kort een heel curieus probleem: tijdens het rijden valt de motor ineens uit. Geen gebok, of andere waarschuwingssignalen, het lijkt wel of in een keer de ontsteking wegvalt. Dit is me nog niet overkomen bij hoge snelheden, wel bij langzaam rijden (40 km) en ietsje harder in de file (70). De motor valt uit, ik zet 'm aan de kant, start 'm weer en ik rij weer door. Heel typisch

Waar kan dit aan liggen?

René

Rene Olde Olthof

Geplaatst door Rene Olde Olthof (0) , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 230? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Bart845 (0), 18 jaar geleden

Ik heb een keer bijna hetzelfde gehad met mijn 300TE. Er bleek vocht te zitten in de verdelerkap.




Bart

Deeben18 (0), 17 jaar geleden

ik heb dit vergelijkbaar met een 230e uit 1989, bij gas los rond de 50 - 40 km valt ie soms uitn daarna start ie weer. Suggestie van de wegenwacht was de stappenmotor (regelt stat. toerental). Heb wel een nieuwe roto in mijn kap, maar zal de verdelerkap ook eens laten nakijken.

ahavelaar (0), 17 jaar geleden

heb hetzelfde met mijn 190e-2.6 van 1989. Als de auto uitvalt bij ca 70 KM per uur lijkt mij dat
het niet de stappenmotor is, aangezien je dan geen stationair toerental hebt. m vr. gr. Arie

Deeben18 (0), 17 jaar geleden

ik moet het anders zeggen: als ik bij die snelheid in een keer gas los, met name berg-af, en bv terugschakel (dus geen gas en ff stat. toerental) valt ie soms stil.
Dus: gas los, licht glooiend naar beneden, koppeling in. Dan krijgt ie ff geen mengsel, of juist te veel, dat weet ik niet.

ahavelaar (0), 17 jaar geleden

kan dan wel de stappenmotor zijn. trek de stekker van de stappenmotor eraf en kijk of het probleem
dan over is. ( waar dat ding in deze auto voor dient weet ik niet want ik heb wekenlang gereden met
de stekker los zodat hij niet aangestuurd wordt en ondervond daarbij geen problemen) Als dat niet
helpt kun je bij warme motor de stekker van de inspuitcomputer loskoppelen (Wel motor stil en
kontakt uit) start de motor weer en ga rijden en kijk wat er gebeurt. Als de inspuit computer los is
heeft de motor puur mechanische injectie zonder invloed van stappenmotor of wat voor sensor dan ook.
Je kunt op deze manier prima rijden, alleen heb je minder motorvermogen en je kunt koud slecht starten.
Zelf heb ik op deze manier honderden kilometers gereden zonder enig probleem. Misschien dat je
op deze manier bepaalde dingen kunt uitsluiten/kontroleren. m vr. gr. Arie

mart-vervoort (0) PRO, 17 jaar geleden

monteer eens een andere bobine.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 230 of stel zelf een nieuwe vraag.