mijn verwarming blijft warme lucht blazen als ik ze volledig op minimum zet ,de warmte mindert wel maar niet zoals het hoort ....
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dit kan 3 oorzaken hebben, het kan zijn dat er gewoon een zekering kapot is, het kan zijn dat het kachelpaneel kapot is maar meestal is de kachelkraan lek(duoventielen).
Je kunt dit controleren door in de motorruimte bij de accu te meten aan de kachelkraan.
Je ziet vanzelf wel als je de slangen volgt wat ik bedoel.
Er zit op de kachelkraan een 3 polige stekker die moet je eraf halen en dan meten met een spanningsmeter (digitaal)
Het middelste pootje is de massa en de twee buitenste de voeding , elk voor een kant van het kachelpaneel.
Als je nu de auto op contact zet en de kachel op koud moet je op het middelste pootje en de beide andere pootjes spanning meten .
Is dit zo dan weet je zeker dat het duoventiel kapot is
als er een zekering door is en het duoventiel is niet kapot kijk dan eens naar de verwarmde ruiten sproeiers als die doorgebrand zijn gaat de zekering er door en gaat dus ook het duo ventiel openstaan. van deze sproeiers kijn je de kabel in de motorkap onderbreken.
21 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 230 of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar