Mercedes-Benz Vito: universeel standkachel circulatie

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 108 cdi

hallo,

Wil een standkachel van hotfrog kopen met circulatiepomp en element op 220V. Deze moet tussen interieurverwarming en motor komen.
Als de auto uit is, is er dan vrije circulatie mogelijk van het koelwater ivm kleppen ed.?? (bij de vito cdi)

bvd, Peter

[url=http://img406.imageshack.us/i/hot20frog2...][img]http://img406.imageshack.us/img406/1311/...[/img][/url]

Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]

lcr

Geplaatst door lcr (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz Vito? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

spanbandje (0) PRO, 13 jaar geleden

volgens mij zit er standaard alleen een circulatiepomp tussen de kachel en de motor, als je nu een extra circuatiepomp in serie zet is dit volgens mij geen probleem, de bestaande pomp is dan een kleine weerstand, maar daar zie ik geen probleem in.

Succes Marcel

lcr (0), 13 jaar geleden

Okay bedankt, ik zie onder de auto inderdaad een circulatie pomp, deze gaat tevens draaien als de motor uit is en ik op het knopje van rest warmte druk. Het zou dus moeten kunnen.
Aan het schutbord zit een klep op 12 V met 3 kachelslangen erop aangesloten. In de uitstand van de motor is de klep dicht, maar tis een klep waar aan 1 kant wel water doorheen kan.
Ik zal de standkachel achter de circutiepomp zetten en dan proberen maar.

Hans4040 (330) PRO, 13 jaar geleden

Die klep op het schutbord is het duoventiel...er zit een stekker op met 3 draden...als er geen spanning op staat is de klep helemaal open.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.