close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz mercedes A 160D: Vervangen multiriem

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: diezel

Graag uitleg voor vervangen van multiriem en hoe wordt deze aangespannen, dank

Geplaatst door

Luc vt (0)
badge

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

zit ergens in de motor ruimte een stikker hoe die loopt
en de rest spanrol met sleutel of inbus terug stellen tegen de veer in vast houden en riem eraf wippen
nieuwe erop spanner opspannen en riem erop wippen
en die stikker kan ook onder demping plaat zitten

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

riemspanner opspannen met een lange ringsleutel van 15 en riem afnemen

izzi 0
badge

16 jaar

De riem is stuk gevlogen, vermoedelijk door stukke geleider. De polie die rechtreeks op de moter zit is losgekomen, tis te zeggen, de buitenste ring waar de riem op draait is er van los, zijn deze michien met rubber op elkaar gezet? Hoe zou ik deze polie los krijgen? heb geprobeert met luchdruk maar wil niet. Kan de moter bijna onmogelijk blokkeren, wat is de oplossing daarvoor? Dank

Luc vt 0
badge

16 jaar

die poelie is met rubber is een krukasdemper die zal hoogstwaarschijnlijk kapot zijn gelopen en daardoor ook je riem

die poelie zit met 200nm vast en dan nog eens 90graden verder dus keivast

moet ie met een knappe lucht tol toch wel los willen zonder blokkeren

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

ik kan nergens vinden ofdat je de bout moet vernieuwen,wel van het nokkenaswiel die moet je vernieuwen maar krukaspoelie wordt nergens vermeld

@robby, het gaat hier om de multiriem, heeft niets met de nokkenas te maken.

mvg,
Hans.

Hans4040 1285
badge vip badge

16 jaar

Met of zonder airco


[url=http://imageshack.us][img]http://img206.imageshack.us/img206/1690/...[/img][/url]

Hans4040 1285
badge vip badge

16 jaar

maar hij moet de krukas poelie vervangen om dat ie stuk is
dus robbie hep n beetje gelijk
maar ik zou de bout vervangen
als je met ...nm en dan 90 graden ist een rekbout
en die vervang je dan gelijk met de poelie

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

ja dat klopt,ik heb hem ook al verschillende info gestuurd per mail,ik schrijf ook ,ik kan nergens terugvinden of je de krukaspoelie bout moet vernieuwen het nokkenaswielbout wel dat je die niet hoeft te vervangen weet ik ,maar dat schrijf ik ook niet[quote=Hans4040]@robby, het gaat hier om de multiriem, heeft niets met de nokkenas te maken.

mvg,
Hans.[/quote]

ook zeker dynamo poely met vrijloop vervangen

asx 0
badge

16 jaar

Beste, Met deze informatie kon ik perfect verder.
Sorry voor het niet beantwoorden.

Luc vt 0
badge

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz A-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.