mijn vito diesel 2.2 CDI uit 1999 houdt sinds kort erg in. Toerental komt niet boven de 3000 uit. EGR-klep is schoongemaakt. Het vacuumpotje (drukomvormer) is vernieuwd. Één verstuiver lekt (lekte al iets vóórdat de auto ging inhouden).
Iemand enig idee wat ik nog verder kan nakijken?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hallo
als de auto niet boven de 3000 toeren komt dat betekend dat hij in de nood loop is dan is er een storing
eerst uitlezen kan zo veel zijn.
bijv turboregelaar,turbodruk ventiel enz
Alles wat jij aangeeft zal via dezelfde foutcode gemeldt worden, namelijk P1470.
Uitlezen is idd het punt om te beginnen. Waarschijnlijk zal het de eerder genoemde foutcode zijn. Zoek op dit forum op die foutcode en je zal al veel informatie vinden.
Bij uitlezen was gebleken dat P1470 en P0703 naar voren kwam. P1470 heeft te maken met de drukomvormer, daarvan is een nieuwe geprobeerd, maar resultaat was hetzelfde. Bij nadere controle bleken de remlichten het niet te doen. Dus een nieuwe remlichtschakelaar aangeschaft. Deze heeft namelijk twee functies: 1 voor de remlichten en 1 voor het seintje dat het aan de motor geeft dat er geremd wordt, dus toerental gaat dan niet verder dan 3000 toeren.
Bij het plaatsen van de remlichtschakelaar deed zich een nieuw probleem voor. Dat heb ik hier aangekaart: http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?p....
13 jaar
Het nieuwe probleem is opgelost, maar het oude probleem nog niet. Plaatsing nieuw remlichtschakelaar zorgde er niet voor dat de auto niet meer inhoudt, helaas.
13 jaar
trek al je slangen van je egr eens los..... is dit al het type met die klepjes in het inlaatspruitstuk? zoja gaat da asje wel op en neer?
13 jaar
een vito heeft geen klepjes in het inlaatspruitstuk...
13 jaar
P1470 kan door veel oorzaken komen. Zoek maar eens op deze site op die foutcode.
Update van de probleem-Vito.
Met de Vito ben ik gewoon blijven rijden, in noodloop dan wel, maar geen tijd om verder te kijken wat er allemaal aan de hand kan zijn.
Tot.... de Vito ineens onderweg afsloeg en niet meer aan ging. Na ongeveer een half uur wachten, startte de Vito wel weer. Na zo'n 500 meter rijden sloeg de Vito weer af en was niet meer aan te krijgen. De Vito is toen naar de dichtstbijzijnde Bosch Service garage gesleept en daar zouden ze de Vito nakijken. Men dacht aan een of andere sensor, maar dat bleek het niet te zijn. Daarna bleek er brandstof onder de motor te liggen. Ten slotte is de Vito uitgelezen en daar kwam uit P0201, dat heeft dus met de eerste verstuiver te maken, lek of retourleiding lek. Ik wilde de Vito daar niet laten, aangezien de kosten wel eens hoog op kunnen lopen, want dat was waarschijnlijk niet het enigste probleem. Er zat namelijk ook lucht in de brandstofleiding. De Vito heb ik nu dus weer terug. Ik kon de Vito starten, heb een paar honderd meter gereden en toen sloeg ie dus weer af. En ook na een half uur wachten was ie niet meer aan te krijgen. Wederom brandstof op de grond gelekt. Volgende dag weer geprobeerd maar de motor sloeg niet aan. Met startpiloot slaat de motor wel aan.
Op het forum kwam ik tegen dat ik de brandstofleidingen zou kunnen vervangen. Nu heb ik 4 brandstofleidingrn van Mercedes en heb er nu 1 geplaatst en dat heeft me echt nogal wat moeite gekost. Wat moet ik allemaal loshalen om die brandstofleidingen te vervangen?
En wordt bij deze Vito, W638 2.2 CDI uit 1999, de brandstof vanuit de tank getransporteerd door een pomp of wordt de brandstof aangezogen???
Kan iemand mij helpen?
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar