Het volgende probleem...:
Er ging op eens het koelvloeistof lampje branden. Enfin, bijgevuld en weer rijden.
Vrij snel erna, denk aan 2 dagen of zo, gaat het lampje weer branden. Systeem lkijkt druk te behouden en kan verders geen lekkage ontdekken.
Ik vermoed dat de ventilator niet aangaat en wellicht dat de termostaat kapot is.
Heeft iemand hier iets zinnigs over te zeggen ??
Ik weet nog niet waar de termostaat zit en hoe ik kan controleren of deze het probleem is ??
Wie helpt.
M.vr.gr.
Marc
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
marc je zou zeggen dat je lekkage hebt of uitwendig of inwendig.
zet indien mogelijk het koelsysteem op druk en kijk of je lekkage ziet.
en als dit niets op leverd laat dan een kopppakking test uitvoeren dan weet je of het misschien en koppakking probleem is.
groetjes jan.
Hallo Jan,
Hoe en waarmee voert men een koppakkingtest uit???
groet,
Frans
18 jaar
frans daar is een tester voor die bevat blauwe vloeistof als de motor warm is hangen hang je die boven de opening van de radiateur of exspansievat.
als er maar iets uitlaat gas in het koelsysteem aanwezig is dan verkleurt de vloeistof in groen of geel en weet je zeker dat je een koppakking hebt en verkleurt het niet dan weet je dat je dat je geen koppakking hebt.
je moet alleen zorgen dat hij niet de koelvloeistof op slurpt want dat vermengt met de test vloeistof en dan gaat het niet goed.
de meeste garage bedrijven hebben wel zo n ding.
groetjes jan.
Jan,
Bedankt, nu weet ikzeker dat ik geen lekke koppaking heb, dze test hebben ze gisteren bij mijn auto uitgevoerd.
Kijk maar even naar mijn probleem op de eerste pagina.
Groet,
Frans
18 jaar
maar frans voor de rest heb je ook nog niks gevonden begrijp ik dus hij lekt ook niet uitwendig.
controleer eens of de ventilator in slaat als de motor warm is want als die dat niet doet gooit hij ook het koelwater eruit.
groetjes jan.
ff voor de orde zo'n vloeistof test werkt niet bij een diesel omdat hier geen co vrijkomt bij de verbranding en bij benzine motoren wel, dit is waar dew vloeistof op reageerd!! bij de diesels zitten meerdere sensoren in de kop, als de auto geen vloeistof verliest kijk dan eens naar die sensoren
hij lekt inderdaad ook niet uitwendig en de van slaat wel aan.
18 jaar
Kijk eens of je radiateur niet verstopt is, wordt ie overal warm? vaak blijven ze in het midden koud zijn ze verstopt.
Lekke koppaking gebeurt niet zo vaak, meestal op de voorste cilinder, vaak gaat dit gepaard met een tikkende klepstoter ivm verlies oliedruk op de voorste cilinder.
michiel tegenwoordig werkt het spul ook op diesels dus daar kun je het gewoon voor gebruiken ik heb er al veel plezier van gehad.
groetjes jan.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 250 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar