Beste techneuten
De auto loopt al maanden slecht ondanks alle aandacht van de garage.
telkens gaat het motor code lampje aan.
altijd bij wat vochtig weer (dus niet in de extrerme koude weken)
de motor gaat dan in noodloop.
Contact uit en weer starten en dan loopt hij weer goed (soms met en soms zonder dat het lampje brand)
vervangen of gedane acties:
set bougiekabels vernieuwd
Krukas sensor vernieuw (imitatie)
1 bobine vernieuwd en 1 bougiekabel
krukas sensor weer vernieuwd door orginele.
Op dit moment gaat het motor code lampje niet branden maar de motor loopt niet zoals het moet.
Na koudestart stukje rijden (motor loopt niet lekker en trekt niet) stoppen. contact uit en weer starten en hij loopt en trekt zoals het moet.
soms hikt de motor een keer als het koud is maar dat is altijd maar een keer.
Wie weet hier meer van.
Gr cabrioot Goes
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het klinkt allemaal als een misfire die dan een cylinder uitschakelt. Uit en aan zetten en die cylinder werkt weer mee.
Exacte foutteksten en/of nummers zouden hier uitsluitsel over kunnen geven.
De oorzaken zijn legio helaas.
Kontroleer alle vacuüm slangen en slangetjes van en naar het inlaatspruitstuk op lekken, scheuren e.d.
Is de uitlaat volledig gasdicht en niet lek? Vooral het 1e stuk tot de katalysator.
Als dat allemaal goed is, laat de dealer dan de sensoren uitlezen en de signalen controleren.
Hoe oud zijn de bougies (in kilometers) of zijn die ook al vervangen? En het brandstoffilter?
Onlangs een keer de benzinetank volledig leeg gereden?
Als alternatief kun je een 4-gas test laten doen bij warme motor en schrijf alle waardes op (CO, CO2, HC, O2 en lambda-getal).
Dat wordt ook bij de APK gedaan. Dus als je binnen korte tijd voor de APK moet is het makkelijk als je die waardes opschrijft.
Hallo Oldford
Bedankt voor de snelle reactie.
Bougies zitten er 20000 in
motor loop nooit op 3 cylinders
binnen kort moet hij inderdaad voor een APK en zal dan zeker alles laten uillezen.
Ben net terug uit oostenrijk en deze auto loopt gewoon geweldig dus lijkt het op een sensor die bij koud en nat weer even een fout signaal geeft
ik houd je op de hoogte
12 jaar
[quote=cabrioott]set bougiekabels vernieuwd
1 bobine vernieuwd en 1 bougiekabel[/quote]
Als de motor nooit op 3 cylinders loopt, waarom zijn dan die bobine en de bougiekabels vervangen?
En daarna nog een keer een bougiekabel? Was die set van zo'n slechte kwaliteit?
heeft een bobine rail maar geen losse kabels of aparte bobine
beschermkap van bobine rail is deze nog aanwezig ??
Beste allemaal even wat nieuwe info
Bougie kabels vernieuwd omdat hij slecht liep.
Probleem niet opgelost dus krukassensor vernieuwd.
probleem niet opgelost contact bougiekabel en bobine in gebrand (daarom een bobine en een kabel vernieuwd)
Probleem niet opgelost en nogmaals de krukassensor vernieuwd voor origineel mercedes.
Nog niet opgelost.
Probleem blijft bij nat weer en nu komt er ook bij dat kort na de koude start de motor èèn keer hikt (net of de motor even stopt)
bij het optrekken voel je dan dat hij stottert en geen kracht heeft.
Als hij dan warm is (of een sensor/klep droog is) en het contact een keer uit dan loopt hij weer super goed.
auto heeft 106000 op de teller dus dat is ook ng niet zo veel
Gr
12 jaar
Toch wat gevonden.
Bij het uitlezen bleef toch steeds een melding van de krukassensor aanwezig.
Toen de kabel van de sensor naar het aansluitblok op de luchtfilter er uit gehaald en wat bleek!!
Een kleine snede in de buitenkabel die waarschijnlijk het probleem veroorzaakt.
Nieuwe kabel gelegd.
Nu na een week is het probleem nog niet terug gekomen maar het is ook nog niet nat of vochtig geweest.
Ik hou jullie op de hoogte.
Gr
12 jaar
Het probleem is inderdaad opgelost.
de draad van de krukas sensor had een zeer kleine beschadiging en die gaf de storing als het nat was.
na vernieuwing geen enkel probleem meer.
Groet en bedankt voor de adviezen
12 jaar
Het probleem is inderdaad opgelost.
de draad van de krukas sensor had een zeer kleine beschadiging en die gaf de storing als het nat was.
na vernieuwing geen enkel probleem meer.
Groet en bedankt voor de adviezen
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz A-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar