Hallo,
Ik heb een w210 300 diesel automaat uit 1995, het probleem is dat bij het koud starten er erg veel rook uit de uitlaat komt (wit stinkt naar dieselrook, geen koelwater) en hij dan vaak op 2 pitten loopt in plaats van 6, met een paar keer gas geven tot ca. 3000 tpm is het over en kan ik gewoon op 6 pitten wegrijden. De huidige km stand ligt rond de 255.000 km, is een kloppende stand.
Het voorgloeien duurt ca. 8-10 seconde, en 2 keer gloeien helpt niet.
Komt dit waarschijnlijk door de gloeibougies, of moet ik het probleem ergens anders zoeken.
En zo ja voor de gloeibougies, gaat dit mijn bankrekening plunderen?
En nog een 2e probleem, beetje vreemd, als ik de passagiers gordel in het "slot" klik, dan spant ie hem bijna niet meer strak en blijft slapjes hangen, druk ik nu de knop van het "slot" in, om hem te ontgrendelen, dan rolt ie wel weer snel op, kan ik hier wat aan doen of moet ik hem hiervoor wegbrengen naar een garage?
gr.
hollik
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat het moeilijk starten betreft denk ik inderdaad dat zeer waarschijnlijk de gloeispiralen kapot zijn :
Voor het uitdraaien van de gloeiers, moet je de motor gewoon stationair laten draaien totdat de motor lekker warm wordt. (Zelfs zo warm dat de ventilator aangaat). Dan kun je met een geschikte (langwerpige) dop sleutel, welke beter grip heeft en kracht kan zetten, voorzichtig los draaien, denk er aan dat je b.v. twee stappen vooruit en een stap achteruit draait. Of drie voor en achteruit etc. Soms willen die krengen door een kortsluiting zichzelf aan de motor "lassen".
Maar de bovenbeschrevene is het recept voor het loshalen.
succes
Tunahan
ik twijfel of dat wel door de gloeibougies komt hoor want meestal als er al of 2 gloeiers stuk zijn krijg je de auto niet in gang.
maar als het de gloeiers zijn:
bij mijn c-klasse heb ik ongeveer 60 euro moeten betalen voor 4 nieuwe gloeibougies dus wss zal je ongeveer 80 euro moeten neertellen want het is best dat je ze allemaal vervangt.
wel voorzichtig zijn als je ze vervangt want ze breken heel makkelijk af en ze spannen enorm.
ik zou veel kruipolie gebruiken samen met de tips van tunahan.
mvg
17 jaar
denk dat er ergens lucht in de leidingen binnenkomt. meestal alle o-ringen vernieuwen. dit kun je eerst proberen en kost een paar koperen o-ringen. maar het kan ook een samenloop hebben met je gloeiers
denk dat er ergens lucht in de leidingen binnenkomt. meestal alle o-ringen vernieuwen. dit kun je eerst proberen en kost een paar koperen o-ringen. maar het kan ook een samenloop hebben met je gloeiers
denk dat er ergens lucht in de leidingen binnenkomt. meestal alle o-ringen vernieuwen. dit kun je eerst proberen en kost een paar koperen o-ringen. maar het kan ook een samenloop hebben met je gloeiers
heel erg bedankt voor jullie snelle antwoorden!
Het is mijn taxi op het moment, en dus mijn brood. Elke ochtend hoop ik maar weer dat ie start zodat ie zijn onderhoud kan verdienen..... ;-) zondag is ie aan de beurt voor een algemene inspectie, tot die tijd bedankt!
m.vr.gr.
hollik
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar