Mercedes-Benz E-Klasse: W211 Gonzend geluid bij bepaalde toeren.

Bouwjaar: 2002

Hoi...
Ik ben bezig aan een mercedes E-klasse 270 cdi(w211) van 2002. Deze auto maakt tijdens het rijden een vreselijke herrie. Het is een 'gonzend'geluid dat door de hele auto lijkt te dreunen. Als het toerental constant wordt gehouden dan begint het. Bij het loslaten van het gaspedaal is het geluid ook weg. Wie heeft dit eerder gehad en kan mij hiermee helpen. Alvast bedankt.

cdh

Geplaatst door cdh PRO , lid sinds 17 jaar geleden

9 Reacties

Robk10136 PRO, 15 jaar geleden

Is het dreunen tussen de 1500 en 2500 toeren voelbaar dan komt het van de Kub in de koppelomvormer af.
Gr. Rob

ballo, 15 jaar geleden

Laat ook de hoeveelheid koelvloeistof testen in de automaatolie dit kan bij de mb dealer event. het komt voor dat de radiateur lekt naar de automaatkoeler (valeo koeler) Dan is de kub het gevolg probleem

cdh PRO, 15 jaar geleden

Hoi... bedankt voor jullie reacties,maar de koppelomvormer is al vervangen...2 keer zelfs. En het heeft niet geholpen. Het is echt heel vreemd,want verder loopt die auto perfect. Maar het is een hele vreemde soort resonantie. Het is ook bij verschillende toeren,als het toerental maar constant is. alleen bij stilstaande auto is het niet,dus je moet echt rijden om het te horen. maar dan is het echt goed hoorbaar. Hebben jullie verder nog ideeen? Bedankt voor het mee denken!

ballo, 15 jaar geleden

Ik zou als ik jou was eerst dan de automaat olie laten testen op koelvloeistof zoals ik ik al zei deze veroorzaakt het probleem en daardoor gaat de kub steeds kapot
en als je pech hebt alle koppelingen in de automaat ook deze lossen op van de koelvloeistof! En dus de radiateur vernieuwen en weer de Kub en indien nodig de automaat.
Komt meerdere malen voor bij een bepaalde serie met de verkeerde radiateur (valeo).

hese PRO, 15 jaar geleden

tussen as lager of hardy schijf

hendriks4311 PRO, 15 jaar geleden

als je de koppelomvormer al voor de 2 keer hebt vervangen en de auto heeft minder dan 150.000 km gelopen dan zou ik maar eerst beginnen met de juiste olie kijk bijvoorbeeld bij kroon-olie.com
dan zie je dat dit wel een speciale soort olie is wel atf maar van een nieuw soort type voor het gemak sp2042 kost relatief weinig wel 2 x vervangen want deze koppelomvormer kunt u niet aftappen of u moet de bak demonteren dus olie vervangen proefrijden en dan weer vervangen en u staat versteld van het resultaat.olie kunt u gewoon bestellen bij brezan.

Robk10136 PRO, 15 jaar geleden

Door de olie te spoelen weet je zeker dat alle oude olie weg is,kub opnieuw aanleren heeft soms ook een goed resulaat.
Gr Rob

cdh PRO, 15 jaar geleden

Hoi Rob en hendriks...
Even een vraagje... die cub waar je het over hebt,is dat heb zelfde als de zogenaamde lock-up? Weet je misschien waar die voor dient? En hoe kun je een cub opnieuw inleren?

hendriks4311 PRO, 15 jaar geleden

kub zit in de koppelomvormer valt niks aan te programeren wel kunt u de software van de automaatbak in de fabrieksafstelling programeren want deze past zich in de loop van de tijd aan , aan het rijgedrag van de bestuurder . maar vervang eerst nou 2 maal de olie met sp2042 van kroon olie en u staat versteld.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.