Mercedes-Benz E-Klasse: W211 turbo probleem

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Motorcode: 280CDI

Beste Leden,

Ik heb het volgende probleem.

Mijn motormanagement lampje ging branden en de auto ging in zijn noodloop. De dealer heeft de auto uitgelezen en de turbokast bleek de storingsmelder te zijn.
Nu is het zo dat de turbo het af en toe toch nog wel doet. Volgens de dealer kon er vuil/roetaanslag in de turbo zitten waardoor de turbokast verkeerde waardes krijgt. Is het aan te raden om de turbo eerst te laten schoonmaken? Of toch een nieuwe erop?

ramazan.b

Geplaatst door ramazan.b , lid sinds 9 jaar geleden

9 Reacties

dockedmarc1, 9 jaar geleden

wat is een turbokast??? hier heb ik nog nooit van gehoord.

vind het ook eigenlijk wel knap dat ze iets mechaniesch kunnen uit lezen.
ze zullen wel gemeten hebben dat de druksensoren geen waardes meer geven of zo iets.

jogr63, 9 jaar geleden

Dit is een turbo van het type met variabele schoepen vroeger werden deze versteld dmv vacuum, tegenwoordig electrisch dmv een servomotor dus gewoon uit te lezen.

dockedmarc1, 9 jaar geleden

ja oke, je kan dan uitlezen of de servo motor werkt, en dat is em dan.

blijft in mijn mening erg kort door de bocht om maar meteen aan een nieuwe turbo te denken, maar goed alles kan bij deze auto's.

primera p11, 9 jaar geleden

Tegenwoordig als er een storingsmelding van de turbo verschijnt adviseert een garage 9 van de 10 keer vervangen turbo.
De meeste kunnen er ook niet veel mee,als het een druksensor is willen ze die nog weleens vervangen maar de meeste garage's en/of dealers hebben helaas geen kaas gegeten van de turbo.
Ze zien het ook als een vervangings deel.

dockedmarc1, 9 jaar geleden

Ja oké, turbo stuk dan zal je die moeten vernieuwen. Voor mijn gevoel is het nog steeds kort door de bocht.
Simpel voorbeeld, mijn buurman vroeg laatst aan mij of ik naar zijn airco wilde luisteren. Deze maakte een gromend geluid. De garage zei, airco pomp stuk. De pomp kosten al €1200 zonder montage. Ik zei laat de airco eens opnieuw vullen. Bij het vulstation kwamen ze er achter dat de condensor stuk was. Een nieuwe koste €650 euro met montage.

Punt is dus dat ik vind dat je niet meteen moet aannemen wat een garage zegt.
Maar goed dat is mijn mening.

primera p11, 9 jaar geleden

Heb je helemaal gelijk in.
Ik deel hun mening ook niet wat betreft het vervangen van een onderdeel zonder goed onderzoek.
Maar dat ontbreekt tegenwoordig bij een dealer.
Repareren doen ze veelal met de laptop op schoot.
Echt tijd en mogelijkheden hebben ze vandaag de dag ook niet meer.
Een auto komt s'ochtends binnen en dezelfde dag moet tie weer buiten staan.
Een dealer is leuk voor een lease auto,kosten zijn voor de leasemaatschappij en je betaald een vast bedrag per maand.
En of ze dan de halve auto vervangen zal jouw worst zijn dan,als tie maar weer rijd.
Voor een particulier ligt het anders,zijn zuurverdiende centjes ziet tie liever niet in dat blik gaan,tenminste,niet onnodig.

othman, 9 jaar geleden

je kan de auto uitlezen en modelus aansturen laat ze de lade druksteller aansturren als er dan bij de turbo een soort schijfje op en neer gaat is de turbo goed zo niet gewoon vervangen en met turbo kast bedoellen ze de turbo gateway

koende2 PRO, 9 jaar geleden

Is dit de V6 versie van de 280cdi?

koende2 PRO, 9 jaar geleden

Let Op Dit Is Zeer Belangrijk Om Te Weten!!!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.