Sinds kort heb ik een w211 aangeschaft , maar soms trekt hij helemaal niet op en wanneer ik het kontakten op en af zet trekt hij terug zoals het hoort. Zolang ik rijd geen probleem, maar kom ik aan lichten of ik hou de gas een beetje in is zijn trekvermogen weer weg terug kontakt af en op en ja hoor is hij weer weg
Kan dit de luchtmassameter betekenen
Mvg
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het klinkt alsof de motor in noodloop gaat. Die wordt dan weer opgeheven door het kontakt uit en aan te zetten.
Het kan van alles zijn en voor dat je dure onderdelen voor niets vervangt zou ik de foutcodes laten uitlezen.
Kun je denk ik het beste doen als de fout erin zit en dan niet de motor meer uitzetten voordat je laat uitlezen.
Ik zal hem eens eerst laten uitlezen
Misschien het veiligste vooraleer ik allerlei stukken ga bestellen
Ik hou jullie op de hoogte
Mvg
10 jaar
Vandaag uitgelezen en geeft foutcode p2513 inlaatkanaal afschakeling
Heb een beetje aant zoeken geweest en ik kwam uit bij het volgend onderdeel dat zou moeten vervangen worden
In bijlage een foto
Zou dit het probleem verhelpen
Foutcode is ook gewist en tot hier toe toen ik naar huis reed ...niet meer in noodloop gegaan
10 jaar
Ik weet zelfs niet hoe men dit onderdeel noemt in het Nederlands
Int Duits drosselklappe en int Engels induction pipe volgens mij
10 jaar
Oeps ! Te vroeg gejuigd ...terug in noodloop :-(
10 jaar
Kijk eens naar je turbo slangen deze schuren nog al eens en dan krijg je ook de storing die jij aangeeft
10 jaar
bij deze kan ik zeggen dat ik recentelijk hetzelfde probleem heb met mijn W211, starten, vertrekt maar gaat niet in toeren en schakelt te snel, - dit is volgensdealer omdat hij in noodloop komt te staan. Zoals vorige meldingen, stilleggen, sleutel uit contact en herstart en alles is terug ok.
Heb er mee naar dealer geweest als hij in noodloop zat en direkt uitgelezen - geen enkele foutcode vast te stellen.
Slangen turbo ook al nagekeken maar zijn nog ok,
iemand die hier een oplossing zou kunnen voor bieden ....
10 jaar
de turbo slang moet je er echt afhalen ,want het is bijna niet te zien .je kunt het pas zien als je deze er echt af heb gehaald het begint met een heel klein scheurtje.
wij hebben het zelfde probleem gehad .
10 jaar
Nog steeds hetzelfde probleem
Zou het kunnen zijn dat het spruitstuk defect is waar de klepje dicht blijven ?
Stelmotor reeds vervangen (de foutcode dus) maar nog steeds contact af en terug op en klaar is kees
Ga proberen het spruitstuk te vervangen
10 jaar
Blijkt dat die ijzeren staaf dicht blijft waarbij hij lucht afsluit
Moet wel zeggen dat ik in noodloop zelfs 140 km per uur kan rijden zonder trekvermogen weliswaar
Dus noodloop ben ik niet zeker van
10 jaar
auto uitgelezen geeft foutcode 2339 en 2347 - weet iemand soms voor wat deze staan, heb een flauw vermoeden dat het om de luchtmassameter gaat
ook gloeikaars nr 4 zou aan vervanging toe zijn, maar kan er iemand zeggen welke nr 4 is als men voor de auto staat eerste of de laatste ???
heb de foutcode's gereset en heeft nu terug zijn normale trekvermogen, alleen afwachten of het niet van korte duur is
9 jaar
inlaatspruitstuk vervangen,probleem opgelost
Auto heeft terug volle vermogen
Bedankt allen om mee te denken
Spruitstuk 485 euro bij Mercedes maar op eBay vind je die al voor 300 euro
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar