Mercedes-Benz E-Klasse: weg laten van de twee katylisatoren van e 220 cdi type 211 2002

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: cdi

Vind het wel raar dat er geen reactie op is van het demonteren van de katalysator van mijn mercedes e 220 cdi.Deze rijd even goed en de diesel test is ook ok.Dus allemaal geld klopperij voor het milieu zogezegd wel milieu op of af ik heb 1500 euro gespaard. Er zijn andere milieuschadelijke instanties die veel meer bevuilen als mijn mercedes .In de garage waren ze niet veel van zeggen als ik vroeg om een diesel test uit tevoeren en deze was nog goed ook.Moet er wel bij zeggen dat ik eerst de wagen goed laten beulen drie tot vierduizendvijfhonderd toeren heb laten komen want hij rijd duizend maal beter.
Mvg Patrick

slebon 1

Geplaatst door slebon 1 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 124? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Mijn kinderen zullen hier erg blij mee zijn. Vooral als ze over een aantal jaren kanker krijgen.

rfbroek (0), 14 jaar geleden

Tegen onverstand kan je niet praten zei Opa altijd.

Erg van toepassing op deze simpele geest die zichzelf op de borst timmert omdat ie 1500 Euro heeft uitgespaard ten koste van anderen.

Gr Ronald.

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

Nouja..

Partick heeft natuurlijk wel een punt. €1500,- betalen of als alternatief de kat legen en €1500,- in de zak houden,
maakt het wel aantrekkelijk. Ik zou het niet anders gedaan hebben, en ik denk de meesten niet.

Voor atmosferische diesels geldt een afkeurwaarde van k=2.5/m en voor turbodiesels k=3/m.
Indien de uitstoot ruim binnen deze marge blijft is dit niet extra belastend voor het milieu.

Voorbeeld: Mijn diesel, kat leeg, EGR dicht = K=0/m.

Gr. paul

rfbroek (0), 14 jaar geleden

Ten eerste: Als admins zoals vannacht eerst berichten inhoudelijk veranderen en verwijderen alvorens hun eigen mening te geven is de discussie niet meer eerlijk, waarvan acte.

Inhoudelijk: Ik denk dat die katalysoren er niet voor niks op zitten. In de regel kan je stellen dat zonder die kats de uitstoot niet meer optimaal is.

Dat het in sommige gevallen "wettelijk" mag wil nog niet zeggen dat het goed is, laat staan dat het gewenst is.

Hoe schoner de uitstoot hoe beter, dat is de gedachte achter de wetgeving, en ingenieurs die er veel meer verstand van hebben dan wij hebben besloten dat die kats eronder horen.

Mensen oproepen om hun kats maar te verwijderen bij een storing (zoals er eerst in het bericht van TS stond) is asociaal en past niet op een forum als dit.

Gr Ronald.

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=rfbroek]Ten eerste: Als admins zoals vannacht eerst berichten inhoudelijk veranderen en verwijderen alvorens hun eigen mening te geven is de discussie niet meer eerlijk, waarvan acte[/quote]
Beste Ronald

De tekst is aangepast omdat IK OOK vind dat we geen mensen moeten aanzetten zomaar hun katalysator te laten verwijderen.
Op dit punt ben ik het eens. En omdat jij net als ik vind dat dit op het forum niet past is de tekst ook aangepast.

Gr. paul

Hendrik4290 (0) PRO, 14 jaar geleden

Als je ziet dat er bij ons nog NIEUWE diesels verkocht worden zonder DPF kan ik daar wel inkomen.

rfbroek (0), 14 jaar geleden

[quote=P. Kelder]En omdat jij net als ik vind dat dit op het forum niet past is de tekst ook aangepast.

Gr. paul[/quote]
Ok dan snap ik het, sorry voor mn felle reactie.

Gr Ronald.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.