auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

MG F Cabriolet: Electrisch circuit spanningsverlies

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: VVC 1.8i

Sinds een aantal jaren loopt de accu leeg bij stilstand.
De auto wordt weinig gebruikt en staat in de garage.
Ook tijdens intensiever gebruik loopt de accu leeg.
Ik heb getracht het probleem te achterhalen en heb de CD wisselaar van de constante stroomdraad gehaald.
Het alarm reageert ook niet altijd volgens verwachting. Deze blijft vaak knipperen, ook bij uitschakeling.
Kan het zo zijn dat de dynamo zijn werk niet meer doet of blijkt het een algemeen MG probleem te zijn.
Engelse auto dus vaak verrassingen. Auto staat vaak aan de lader of druppelaar vanwege dit euvel.
Wie weet hier meer van.

Vriendelijke groet,
Herald

Geplaatst door

hhjkoops (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als je alarm vreemd doet, dan is de kans groot dat het probleem daarvan komt. Ik ken zelf maar bitter weinig van alarmsystemen op auto's, maar in het verleden heb ik bij motorfietsen met een achteraf geplaatst alarm wel vaker problemen ontmoet met leeglopende batterijen. Ik zou zeggen: als je de wagen toch niet veel gebruikt, koppel dan mss gewoon de min-pool van de batterij af? Natuurlijk is dit wel vervelend voor de instelling van voorkeurzenders op je autoradio...

pantah 0

14 jaar

Knipperende lampjes van het alarm trekken stroom. Ook het alarmkastje gebruikt dan stroom.

Sluit natuurlijk niet uit dat de dynamo ook wat minder aan het worden is. Ook via de dynamo kan stroom weglopen.
Meet eens je accu voltage bij stationair. Eerst zonder stroomverbruikers, daarna met (licht, aanjager, achterruit verwarming).

oldford 0
badge

14 jaar

Als er stroom wegloopt via de dynamo (of mss beter alternator), gebeurt dit meestal omdat de diodebrug in de gelijkrichter het begeven heeft. Je hoeft dan niet meteen de hele alternator te vervangen, maar gewoon de koolborstel-unit waarin ook de gelijkrichter/spanningsregelaar zit geïnterneerd. Je moet er dan wel op letten dat het loopvlak van de koolborstels op je anker van de alternator niet teveel is ingelopen.

pantah 0

14 jaar

Beste,

Voor mijn probleem is nog steeds geen oplossing gevonden.
Diverse metingen hebben geen schokkende verliezen aangetoond.
Wel is een voormalig Rover MG dealer ervan overtuigd dat MG vooral bij korte ritten veel stroom verbruikt.
Ik zet nu al geruime tijd de auto aan een druppelaar en is het probleem niet opgelost maar wel beheersbaar geworden.

Groet,
Herald

hhjkoops 0

11 jaar

Als je Rover-dealer zoiets verklaart, dan stel ik mij vragen of hij wel voor een oplossing wil kijken. Dat lijkt me zo'n vorm van uitleg om maar meteen te zeggen:'het interesseert mij niet om er nog verder naar te zien, want ik weet het ook niet meer'. Mocht het nog om een auto gaan uit de jaren 70, dan zou ik die uitleg als clausibel kunnen aannemen, maar we spreken van een auto uit 98 toch? Waarom zou die meer stroom nodig hebben dan eender welke andere auto uit dezelfde periode met een alarm erop aangesloten? Uiteraard kan je moeilijk verwachten dat je, wanneer je ritten maakt van minder dan pakweg 10km, je met lichten aan rijdt, stereo op en wat weet ik nog allemaal, dat je alternator dan nog de kans krijgt om de batterij voldoende op te laden en zeker dan als je batterij zelf al wat ouder wordt en wat van haar capaciteit verliest.

pantah 0

11 jaar

als het de orginele alarm is van de f die gebruikt redelijk energie waarbij na14 dagen de accu redelijk uitput is.Is de laadcapaciteit van de dynamo belast en onbelast al gemeten? en de conditie van de accu?

theo wijsman 0
badge

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je MG F of stel zelf een nieuwe vraag.