bij starten slaat de motor een 2 tal seconden aan en daarna valt hij uit en is niet meer te starten.
na een kwartier kan je hem terug een 2 tal seconden doen draaien, en dan valt hij terug uit.
benzine druk gecontroleerd en perfect op 3 bar, en dat blijft zo ...
de motor blijft draaien bij het toedienen van startpilot.
daarna de injectorsrail gelost en blijkt dat er inderdaad heel even bij het starten benzine wordt gespoten en na een 2 seconden niet meer.
blijkt een electr aansturingsprobleem van de injectoren .
wat moet of kan ik verder doen om de oorzaak te vinden ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Denk dat er toch iets mis is met de aansturing van de brandstofpomp. De auto draait op startpilot, krukassignaal is dus in orde. Brandstofdruk op de juiste plek gecontroleerd (zo dicht mogelijk voor de injectoren)?
Als dat goed is kijk dan eens of je wel voeding houdt op de injectoren.
hoe controleer ik de voeding op de injectoren?
multimeter?
9 jaar
Het beste is met een scoop, de voeding zou namelijk in kunnen zakken wanneer er een injector aangestuurd wordt. Een multimeter is niet snel genoeg om dat te meten. Als je met een multimeter gaat controleren dan kun je beter de voeding belasten met een 21 watt lampje en dan controleren op spanningsverlies.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je MG Overig of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar