Microcar Virgo : microcar virgo 3 bouwjaar 2003 moor 2 cil diesel van lombardini

hallo wie kan me helpen mijn buurvrouw is in het bezit van deze microcar virgo 3 met km stand 23598 is gaan rijden en op een kruising stil gevallen en wel starten maar niet aanslaan volgende gecontroleerd branstof,zekeringen ook die van 50 ampere bij de accu,accu spanning en conditie,brandstofklep op brandstof filter ook geprobeerd met startspilot start wel maar slaat niet aan wie heeft dit ook wel eens aan de hand gehad of heb een goede tip voor mij mvg andre

flop

Geplaatst door flop (0) PRO , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Microcar Virgo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

janw (0), 15 jaar geleden

Andre,
Krijgt de magneetklep op het brandstoffilter spanning zodra het contact aan staat?
Aan de zijkant van de cil.kop, boven het vliegwiel, zitten twee brandstofslangetjes. Wanneer je de slang die vanaf het filter komt los neemt: komt er dan brandstof uit wanneer de startmotor draait? Zo ja, wanneer je dit slangetje terug zet en het andere slangetje los neemt (gaat retour naar de tank) komt er dan uit het pijpje dat vrij komt brandstof?
Wanneer dit alles klopt: misschien is dan de distributie van tijd (spie krukaspully stuk?).

Jan

flop (0) PRO, 15 jaar geleden

ja de magneetklep krijgt inderdaad spaning tijdens het starten en ja krijg brandstof maar wil ook niet aanslaan met startpilot [ehter ]dus wil ik de klepspeling eens controleren en inderdaad de distrubutie kun je me vertellen wat de klepspeling moet zijn en waar en hoe de merktekens van de distrubutie moeten staan en waar te vinden zodat ik van het weekend aan de slag kan zou je eewig dankbaar zijn en vooral mijn buuv alvast bedankt voor de snelle reactie mvg andre

janw (0), 15 jaar geleden

Flop;
Ik kijk morgen even de klepspeling na.
Distr. controleren: radiateur uitbouwen, koelfan verwijderen (4 imbus M6) riemschijf v-riem verwijderen (4 imbus M6), centrale bout verwijderen (M8), hierna kun je de naaf verwijderen.
Centr.krukasbout los draaien, (LINKSE draad, erg vast!!), pully verwijderen (4 imbus M6) nadat je merkten op de rand van de pully gelijk gezet hebt met de tekens op de distr.kap. Distr.kap verwijderen. Merkteken op krukas-riemwiel moet nu tegenover tekentje op achterliggende aluminium deksel staan. Het teken op het riemwiel van de nokkenas behoort nu ook tegenover de merkstreep van de achterliggende rand te staan.

Jan

SV (0) PRO, 15 jaar geleden

Hoi Andre,

Waar je ook nog naar kan kijken is of er niet een veer van de regulateur onder het klepdeksel gebroken of los is.
Komt wel eens vaker voor.
En de opvoerpomp achter op de cylinderkop is niet toevallig losgelopen?
PS. spuit nooit meer ether in zo'n ding> ze gaan er van stuk!!

Gr, Steef.

bertuslada (0) PRO, 15 jaar geleden

meet eens de compressie moet geloof ik minimaal 25 bar zijn,want als hij met koude motor aanslaat en met warme motor niet is de compressie niet helemaal lekker groet bertus

flop (0) PRO, 15 jaar geleden

hallo allemaal hartelijke dank voor de nuttige tips heb ze allemaal toegepast en ga van de week de distrubutie even controleren want dat is wat er nog over is gebleven zal er later op terug komen als ik wat meer weet mvg andre

flop (0) PRO, 15 jaar geleden

hallo heb de distrubutie gecontroleerd en was goed heb toen de poeli er weer op gezet zodat de distrubutie riem er niet af zou lopen met starten,voorgloeien en starten en aanslaan wagentje naar buiten geduwd en vanmorgen [na 2 dagen stilstaan dus] instappen voorgloeien en starten en aanslaan snap er niks van eerst wil het wagentje niet aan slaan ook niet als er startspray in de inlaat word gespoten en nu geen probleem ga wel de distrubutieriem vern ivm leeftijd wagentje is van 2003 en dan maar afwachten maar in iedergeval bedankt voor het meedenken en de tips mvg andre

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Microcar Virgo of stel zelf een nieuwe vraag.