close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mini Mini 1994: blauw grijze rook wolk bij het starten

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1300i

Hallo,
smorgens bij het starten komt er een enorme blauw grijze rook wolk uit de uitlaat.
Iemand een idee wat er defekt is?
mvg Patrick

Geplaatst door

crosserke (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

als eerst olie peilen
blauw is een teken van benzine en/of olie

als olie goed is dan denk ik dat je injectors lekken/na druppelen
en bij het starten via de uitlaat verdwijnt

klepseals?
doet ie het ook als de auto langere tijd stationair heeft gedraaid bv. bij een stoplicht?

Sloopkogel 0
badge

14 jaar

de mini rookt enkel als hij een tijdje heeft stilgestaan, dus na een nachtje in de garage en bij het starten smorgens dan komt er een enorme rookwolk uit[quote=Sloopkogel]klepseals?
doet ie het ook als de auto langere tijd stationair heeft gedraaid bv. bij een stoplicht?[/quote]

crosserke 0

14 jaar

weet je welke kleur het ongeveer heeft
en heb je vloeistoffen al gecontroleerd
want als je koelvloeistof elke keer zakt dan kan het koppaking tot scheur in blok zijn
olie denk ik niet zo erg dit omdat meer constanter en vaker rookt
benzine kan ook nog maar dan stinkt de inlaat ook naar benzine

Als het zich uitsluitend met de koude start gebeurt denk ik aan een brandstofprobleem, soms kan de temp.zender defect zijn waardoor de computer denkt dat het -40 Graden is en dan spuit hij veel teveel benzine in.

Handigste is om even de live data uit te laten lezen, dan kunnen ze direct zien of de storing in de temperatuursensor zit.

Sloopkogel 0
badge

14 jaar

de kleur is meer op z'n blauw, ik dacht aan de klepsteelrubbers die versleten zijn.
De vloeistoffen dalen niet, koelvloeistof blijft op niveau. Rookt alleen bij eerste start, daarna is het gedaan.[quote=trucker0werner]weet je welke kleur het ongeveer heeft
en heb je vloeistoffen al gecontroleerd
want als je koelvloeistof elke keer zakt dan kan het koppaking tot scheur in blok zijn
olie denk ik niet zo erg dit omdat meer constanter en vaker rookt
benzine kan ook nog maar dan stinkt de inlaat ook naar benzine[/quote]

crosserke 0

14 jaar

dus olie peil en koelvloeistof peil zijn goed nog steeds
dan hou ik het bij injectoren wat na druppelen
kan zijn dat ze klein beetje lekken en bij het starten verdwijnt via de uitlaat
maar dan zou de inlaat voor het starten ook een beetje naar benzine moeten ruiken

zoals gezegd duidt blauw op olie
benzine zit ook een olie in dus dat kan ook blauw kleuren
als je olie verbrandt komt deze vaker meer naar de witte kant toe

deze mini heeft een monopoint injectie.

crosserke 0

14 jaar

Als je een injector hebt die lekt blijf je dat merken, is niet alleen bij het starten.en dit is monopoint dus dan sluit het maar gerust uit.
Ik zou me echt even concentreren op de temperatuurregeling en daarna evt de klepsteelrubbers(klepseals) maar als die lekken moet je ook rookwolken hebben als je de auto even stationair laat lopen en daarna gas geeft.

Dus tot nog toe weinig anders als een kapotte temperatuurzender.

Sloopkogel 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mini Mini of stel zelf een nieuwe vraag.