Goedemiddag Mede sleutelaars,
Ik heb hier een mini staan met een vermoedelijk lekke koppakking. Koelwater verbruik minimaal naar de olie (5mm per 100km).
Kop eraf gehaald, en kan zo niet zien of dit de oorzaak is, zwarte laag van de koppakking laat wel los. (zie foto's)
Is er iemand bekend met mini motoren en dit euvel? Hebben deze motoren nog een reputatie op scheurtjes in blok of kop? Niet dat ik straks voor janl.. een nieuwe koppakking zet ;)
Hartelijk Dank
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat voor een probleem had die , voor dat jij de kop eraf gehaald hebt ?
Je zegt dat er koelwater in de olie komt ? Is al lastig , oliedruk is hoger dan de waterdruk , je hebt alles schoon gemaakt , er is nu in Ieder geval niet meer te zien of dit de koppakking was , pakking kun je zo op afstand weinig van zien , maar 5mm per 100 km is lastig terug te vinden , als de auto s morgens gestart werd liep hij dan wel meteen op alle cilinders ?
@poloR6; Probleem was koelwater verlies, geen externe lekkages. Olie bevat iets koelwater.
@kaleido; Koelwater kan wel naar de olie lopen, kan ook in olie retour lopen waar er geen oliedruk is. Heb niks schoongemaakt, zo kwam alles eruit, alleen de nattigheid eraf geveegd met een doek.
Motor liep verder prima, had geen tekenen van koelwaterverlies naar cilinders.
Mini's schijnen een reputatie te hebben van lekke koppakkingen rond de 2 ton, hoop dat iemand dit kan bevestigen haha.
3 jaar
Gewoon een nieuwe pakking , zou de kop even laten afpersen , weet je zeker dat daar tussen de kleppen bv geen haarscheurtjes zitten.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mini Cooper of stel zelf een nieuwe vraag.
3 jaar