Collega's,
Vreemd probleem hier op een Mini One D van 2009, met het beruchte 1.6 PSA blok.
Heeft momenteel 93.000km
Historiek van de wagen :
Steeds netjes zijn beurten gehad.
Een x probleem gehad motorstoring. -> Luchtmassameter vervangen.
Probleem:
Slechte stationaire loop! Je ziet en voelt hem gewoon onrustig draaien. Ook beweegt te toerenteller onrustig.
Veel makkelijker stilvallen, en een zwaarder motorgeluid.
Eerst had de wagen het probleem enkel bij een echt koudestart, nu situeert het probleem zich zelfs met warme motor. En verdwijnt het zelfs soms niet meer.
Soms is er dan weer helemaal niets aan de hand en rijd de wagen perfect!
Wat heb ik reeds nagekeken:
Injecteurs zitten niet los, ook zit er geen korst rond.
Geen abnormale spelling turbo
Uitgelezen met de Delphi -> geen fouten.
Dus maar naar de Dealer gegaan, en met de originele software nagekeken. Vandaag liep hij dan weer als een zonnetje.
-> Met tot gevolg : NIETS GEVONDEN.... ( Wel hebben ze de adaptatiewaardes van de luchtmassameter gereset.)
Geen idee waar ik verder nog moet gaan zoeken.
Ga zo meteen een grote beurt doen, om de dieselfilter toch maar uit te sluiten. (is een kleine 30.000 geleden vervangen.)
Alvast bedankt voor het meedenken.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
in eerste instantie maar het inlaat-systeem kontroleren op los geraakte delen of vastzittende door
vervuiling. stand van de egr-klep tijdens storing.
Hallo,
Dit is een veel voorkomend probleem bij de mini's met Psa blok, de brandstofslang is meestal doorgescheurd daar waar deze bevestigd zit aan de luchtfilter. Langs hier trekt deze dan ook valse lucht.
Ik heb deze al meermaals vervangen, kostprijs ongeveer 100 euro.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mini One of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar