Heey lang geleden.
Nu heb ik weer een probleem ik heb een ''oude cilinderkop'' van een a+ motor gereviseerd (nieuwe seals, kop gevlakt, kleppen ingeslepen etc) en gemonteerd(9) kopbouten. Alles teruggebouwd en toen gestart. Motor draaide naar mijn mening erg licht rond, maar wilde niet aan slaan, geen pruttel. Kan het zijn dat een A+ kop niet op een std 1000 blok past? Benzine toevoer en vonk lijkt in orde, onsteking is niet los geweest.
Op welke aansluiting op de vlotterkamer moet de overloop? de "hoger geplaatste"of de "lager geplaatste"?
Wat kan dit zijn?????
Geplaatst door Garagetonbuys (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mini 1000? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mini 1000 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 Reacties
minsuz (0), 17 jaar geleden
Heb je alles wel goed aangesloten?????
michaelf (0) PRO, 17 jaar geleden
Kijk even of de zuiger van de carburator niet blijft hangen in een open stand. Overloop zit volgens mij op de onderste aansluiting.
grt Michael
h.hannemann (0) PRO, 17 jaar geleden
Motor draaide naar mijn mening erg licht rond, maar wilde niet aan slaan, geen pruttel.
Compressie ????
Gr HUB HANNEMANN
michaelf (0) PRO, 17 jaar geleden
Compressie is meten is weten!!
grt Michael
h.hannemann (0) PRO, 17 jaar geleden
Dat bedoel ik Michael...
gr Hub H
Garagetonbuys (0) PRO, 17 jaar geleden
[quote=h.hannemann]Motor draaide naar mijn mening erg licht rond, maar wilde niet aan slaan, geen pruttel.
Compressie ????
Gr HUB HANNEMANN[/quote]
Heb jij enig idee hoeveel bar die moet hebben alle cilinder's geven wel compressie (mijn meter is kapot:()
dus weet niet precies hoeveel.
maar hij gooit ook bezine naar me lucht inlaat door zie je het zo omhoog stromen??
Gr. Remco (garage ton buys)
michaelf (0) PRO, 17 jaar geleden
Ongeveer 10 bar, maar zou eerst zorgen dat je weer een compressiemeter hebt anders kan je het niet meten. Je ziet benzine in de luchtinlaat lopen en hij loopt niet over uit de overloop? Dan zou ik zeggen dat de vlotter blijft hangen.
grt Michael
Mausx (0), 15 jaar geleden
kleppen wel goed afgesteld?
anoniem-1573996169 (0), 15 jaar geleden
dat denk ik ook[quote=Mausx]kleppen wel goed afgesteld?[/quote]
anoniem-1573996169 (0), 15 jaar geleden
als je je hand tegen de carburateur houd zuigt hij dan bij het starten
Hans4037 (0) PRO, 15 jaar geleden
Jongens kijk eens naar de startdatum van deze topic zou het inmiddels niet opgelost zijn.
Hans