Mitsubishi Colt: 1.5 glxi smoort boven 3000 toeren

Bouwjaar: 1989

nieuwe bougie's verdeler rotor kabels gasklep gereinigd en blijft smoren boven 3000 toeren.

kop is gevlakt, en lekt niet (comnpressie meter) alles lijkt op tijd te staan, kleppen zij gesteld, loopt stationair als n zonnetje, wel n tikkie onregelmatig.

tijdens het gasgeven hoor je een donker luid zoemend geluid, dat door mijn kamaraad als "luchthappen" wordt bestempeld.

In de vraagbaak wordt het uitlezen van de ecu omschreven, maar men heeft t er over dat dat met een diode tester moet gebueren??

bedoelen ze geen led, en waat moet dan de plus en min ?

Weet iemand zowiezo waar ik ongeveer moet zoeken?

Alvbast bedankt, Bas

Basjuh966

Geplaatst door Basjuh966 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mitsubishi Colt? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

Hans4037 (0) PRO, 19 jaar geleden

Is de uitlaat misschien verstopt?

Hans

Basjuh966 (0), 19 jaar geleden

lijkt me niet, dwz stationair loopt ie perfect... maar heb al iets opgevongen dat t de ontsteking wel ns kon zijn, dwz dat de vervroeger die zit ingebouwd dienst weigert.....

ga maandag een van de sloop halen.....

Hans4037 (0) PRO, 19 jaar geleden

Als de uitlaat verstopt zit kan de motor wel goed stationair lopen maar op toeren stikt hij er in.

Hans

Basjuh966 (0), 19 jaar geleden

hoe kan dat dan dat de uitlaat verstopt raakt dan? gebeurt toch niet zomaar?

Hans4037 (0) PRO, 19 jaar geleden

Nee Bas een uitlaat verstopt niet zomaar dat kan vele oorzaken hebben.
Maar de klacht die jij hebt zou best kunnen komen door een uitlaat die verstopt zit.

Hans

Basjuh966 (0), 19 jaar geleden

nIk heb uiteindelijks een automonteur weten te strikken dioe er na heeft gekeken en kwam na 5 min al toto de conclusie dat ie toch niet op tijd stond. d ekleppen gingen eenkwart slag te laat open en daardoor liep ie dus zo beroerd, het vreemde is dat het plaatje op de vraagbaak niet klopt. anyway, ik heb nu van m geleerd hoe ik een motor zonder vraagbaak op tijd moet zetyten (wat een stuk simnpeler is trouwens) en ie rijdt nu al s de bliksem (wonder boven wonder zijn de kleppen dus heel gebleven).
Ik wil bij deze toch alle lezers, vooral Hans W heel erg bedanken voor de moeite die ze gedaan hebben.

Basjuh966 (0), 19 jaar geleden

N.B. die ecu heb ik nog nooit gevonden in dat ding, dus ook niet bij de voeteneind bijrijder. Hopen maar dat ie nooooit kaopt gaat....

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Colt of stel zelf een nieuwe vraag.