Het stationair toerental van deze auto is soms onregelmatig, hij zakt soms terug van ong. 900 naar rond de 500 toeren en slaat soms af met aanremmen van bochten enz.
Ook merk je soms op constante snelheid (snelweg) dat de motor even in houdt. Dit allemaal gebeurt eigenlijk alleen bij een warme motor.
Dit is sinds dat de ditributieriem is vervangen, maar deze staat 100% zeker op tijd, hij trekt ook goed dus daar zou het niet aan liggen denk ik.
Wel zijn bij deze reparatie de accuklemmen los geweest, zou het hier aan kunnen liggen? Zodat er ergens iets is ontregeld?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als de accuklemmen los zijn geweest, dan word het gasklep huis gereset bij mitsubishi.
er zit een gasklep positie sensor in, die registreerd hoever jou pedaal open staat.
omdat er allerlei vuil aan de gasklep blijft hangen, gaat deze niet 100% dicht, daar hou de ECU rekening mee.
als je de accuklemmen los haalt, worden deze gegevens gewist, en denkt de gaskleppositie sensor dat de gasklep helemaal dicht staat als je gas los laat, wat dus niet is. dus de gegevens kloppen niet meer.
dit kun je eenvoudig oplossen door met een stofvrije doek, ingespoten met remmen reiniger. de gasklep schoon te maken.
je hoeft alleen de inlaatbuis los te schroeven en met je hand de gasklep open houden, er zit een hefboompje op waar de gaskabel aan zit, die kun je met een hand openen, en met je andere hand de klep reinigen.
Nog even een vraagje over bovenstaande,
Waarmee kan je het beste je gasklephuis reinigen?
15 jaar
katoenen doek + remmenreiniger
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Carisma of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar