close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mitsubishi Galant: Automaat schakeld niet op

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.8 D

Hallo,

De automaat van deze wagen schakeld niet op. Blijft dus in eerste rijden.

Iemand enig idee?

Boit defekt?

Groeten, Mario

Geplaatst door

fns-service (0)
badge

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Laat hem eerst eens uitlezen, deze waren in de tijd al met een at- ecu uitgerust, en net zoals de motor-ecu's van deze jaren regelmatig de geest gaven is dit hetzelfde verhaal met de at-ecu's. Als u het contact aanlegt, brandt er een controlelampje van de automaat?, en kijk de zekeringen even na.

wim12199 0
badge

16 jaar

Vorige week heb ik olie + filter van automaat vervangen. Deze heeft een paar dagen goed gereden. Nu begint hij echter terug slechter te

schakelen. Van 3de naar 4de geven de meeste problemen.

Mijn vraag is eigenlijk of iemand weet hoeveel olie er nu exact in moet. Opgegeven volgens olieën boek van Comma = 6.2L.

Volgens mijn TD workshop 6.1L.

Als ik meet echter (apparte meetstok voor de automaat) komt deze echter vele hoger uit op de meetstok. +- 7cm. Dus volgens meetstok is er te

veel olie in. Als ik de olie heb afgelaten, is er ook maar +- 3L uitgekomen. (geen lekken te zien)

Iemand een idee hoeveel olie er nu in moet?

Dank bij voordaat ,

Mario

fns-service 0
badge

16 jaar

De opgegeven oli 6.1 klopt wel maar dan moet je het carter onder de bak demonteren de oliekoelerslangen leegmaken en de oliekoeler aftappen als dat niet hebt gedaan kan er maar een kleine 4 ltr.in over het schakelen dat zit in de bak zelf, is een druklager versleten en die zit tussen 1e en 2e versn.als die versleten is komt er speling op de rest en valt de druk weg en schakelt hij bijna niet meer. theo

Theo Veenman 0

15 jaar

Hallo Theo,

Bedankt voor uw reactie maar het probleem was reeds opgelost. Ik heb echter nog geen tijd gehad om een reactie te plaatsen. Ik heb alle

electrische stekkers ontkoppeld + gereinigd met contactspray. Daarmee was het probleem opgelost.

Groeten, Mario

fns-service 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Galant of stel zelf een nieuwe vraag.