auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mitsubishi Galant: tik in motor en oliedruk lampje blijft branden

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16v 4G63 100 kw

goeiedag,

zaterdag deze auto opgehaald met dit probleem...

Voordat ik in de motor ga kijken of iets ga doen zou het mooi zijn eerst iets meer te weten te komen...

kan de tik niet goed lokaliseren, maar is het een veel voorkomend probleem of is er zoals gewoonlijk nooit iets met deze motoren?

het hoort wel als een krukaslager of zoiets maar kan het niet zeker zeggen, motor loopt verder nog wel goed, heeft volgens mij wel redelijk carterdruk...

auto heeft niet op gas gereden en 168.000 gereden.

mvrgr

Geplaatst door

venedijk (0)
badge

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Oliedruk al gemeten?

berendonck 0
badge

16 jaar

niet gemeten, carter zit vol ijzervijlsel dus maar opzoek naar een andere motor denk ik....
maar is moeilijk te vinden, zo'n motor...

venedijk 0
badge

16 jaar

Dat denk ik ook.

berendonck 0
badge

16 jaar

Waarschijnlijk ligt er een drijfstanglager uit.Ik heb 4jaar terug het zelfde gehad met mijn 1997 2.0 16V Galant motor.

Het tikken leek in eerste instantie heel erg op dat van de hydraulische klepstoters(wat een bekend probleem is bij Mitsubishi)Dus ik heb daar eerst weinig aandacht aan geschonken,totdat het olielampje soms ineens begon te branden tijdens het rijden,en het erg lang bleef branden na het starten.Ik heb toen de klepstoters vervangen,om deze uit sluiten.Maar het tikken bleef,en werd steeds erger.Ik heb toen de motor uit elkaar getrokken en kwam er achter dat het drijfstang lager van de eerste drijfstang stuk was.

Geen reclame of te koop/aangeboden op de site.
Stuur de ts dan maar een mail.

B.Jager 0

16 jaar

klant heeft zelf voor een motor gezocht bij een specialist vandaan uit tilburg..
Bij een klein deukje in het carter zuigt de motor genoeg olie aan om het olie lampje te laten doven maar niet om de drijfstang lagers goed te smeren.

Deukje is waarschijnlijk ontstaan door een te snel genomen drempel of zoiets...

Drijfstanglager van de tweede cilinder was defect.

Bedankt voor de hulp,

mvrgr J

venedijk 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Galant of stel zelf een nieuwe vraag.