auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mitsubishi Galant: Eerst geen, dan weinig en nu weer geen vonk

Bouwjaar: 1996, Brandstof: LPG, Motorcode: 2.0

Vorige week is bij deze auto het druklager vastgelopen in de drukgoep, hierdoor was ook de riem van de balansas gesprongen. Inmiddiels zitten er een nieuwe drukgroep, waterpomp en een volledig nieuwe distributieset met bougies verderlerkap en rotor op.

De auto vonkt echter niet meer, ook niet met de oude bougies en kap, hij heeft wel een tijdje kort gevonkt maar dat was heel zwak. Op de Dis ontstekining staat 12v. en op de 2 bruine kabels staat ook elke keer de opgegeven 5v.

De distributie staat op tijd en alle stekkers geven contact door en zijn aangesloten.

Op deze site heb ik al het een en ander hierover kunnen vinden, maar hetzelfde als er met deze Galant aan de hand is kan ik zo niet vinden, mocht dit er toch ergens staan, mijn excusses voor het openen van deze topic.

Mijn vraag is wie heeft hier ervaring mee en heeft er iemand een schema om de verdeler en computer door te meten met een multimeter?

M.vr.Gr. Roland

P.S. het nummer identificatie plaatje zit niet meer op de verdeler van de Galant, de kap heeft haakse doppen en er zit een ontstoorder op de verdeler, ik heb zelf ook nog een Lancer 1600 en die heeft een ander kap met rechte doppen en geen ontstoring, kan ik de 1600 ontsteking zonder risico op de Galant proberen?

Geplaatst door

RRoland (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De computer stuurt wel de injectie aan, dus startblokkering of computer lijkt me onmogelijk.

RRoland 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Galant of stel zelf een nieuwe vraag.