Als eerste wil ik graag een vraag stellen om ook echt zeker te zijn dat het mijn stuurbekrachtigingspomp betreft.
Ik heb nl. een paar dagen geleden gehoort dat ze geluid begon te maken, en een vriend vertelde me dat dat het lager was. Nu ben ik gisteren een stukje gaan rijden, en op lage versnelling, iets hoger in toeren, hoorde ik iedere keer bij het naar links sturen een soort van continu aanwezig piepje.(hoogtonig). stuur in rechtdoorstand of naar rechts was niks. Daarna stukje snelweg, gewoon 130 gereden , 5e versnelling, niks meer te horen, bij naar links sturen. Daarna van de snelweg af, en ook niks meer.... Lijkt me dat dit ook afkomstig is/was van de stuurbekrachtigingspomp,niet?
Verder ken ik iemand die deze nog heeft liggen. Het in/uitbouwen zal gegarandeerd geen probleem zijn, maar hoe zit het vervolgens?? De vloeistof(v/d stuurbekr.) gewoon weer bijvullen en laten draaien ,of..?? Ik neem nl. aan dat daar ook lucht tussen zit/is gaan zitten, en hoe gaat dit weg?
En de multiriem, in 1x meevervangen, of laten zitten totdat het nodig is?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Staat de aandrijfsnaar wel goed op spanning? Na het overbouwen van de pomp deze weer vullen motor laten draaien en dan het stuur een paar keer draaien en eventueel weer bijvullen.
Hans
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Galant of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar