Mitsubishi L200: Benzine getankt in dieseltank.

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2500 TD

Een klant heeft 38 liter benzine getankt i.p.v. diesel. Hij is ermee verder gereden tot hij stil viel.
Heeft iemand dit al meegemaakt? Hoe hebben jullie dit kunnen oplossen. Was de pomp kapot?
Wij hebben dit al voorgehad, dat de mensen verkeerd tankten, maar dan hadden ze er niet mee gereden.

Katrien

Geplaatst door Katrien (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mitsubishi L200? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

TheoStek (0) PRO, 12 jaar geleden

Oei das niet al te best,
De gemengde brandstof heeft zich nu verspreid door het hele leiding systeeem, vaak zijn moderne dieselmotoren uitgerust met common-rail inspuittechniek en kunnen hierdoor flinke schade oplopen ! nu door gereden is op benzine.
Het diesel systeem werkt onder hoge druk en moet gesmeerd blijven, benzine heeft geen smerende werking bij een diesel en werkt als een ontvetter.
Ik denk dat er zeker schade is ontstaan aan de pomp en injectoren.
Alles moet schoon gemaakt moeten worden, de tank en het hele brandstofsysteem, kosten kunnen behoorlijk de pan uit reizen.

Katrien (0) PRO, 12 jaar geleden

Bedankt Theo voor uw reactie. De L200 is niet met een common-rail, het is een Turbo Diesel Intercooler. We zijn nu bezig met alles uit de tank te laten lopen en de dieselfilter te verwijderen om alles weg te krijgen.

jan5047 (0) PRO, 12 jaar geleden

Maak ik dagelijks mee, geen paniek gelijk systeem leeg halen doorspoelen met diesel en rijden, en afwachten heb al verschillende gehad die het al meerdere keren had gehad en ze reden nog is natuurlijk niet best voor de pomp,maar maak je zorgen

Katrien (0) PRO, 12 jaar geleden

Probleem opgelost. Hebben alles gereinigd, tank, leidingen, nieuwe filters enz... Auto doen starten, na een tijdje lukte dit. Er is veel witte rook uitgekomen, maar na een tijdje was die weg. Draait nu weer goed en soepel. Hopelijk blijft het zo en is er geen schade aan de pomp. Alvast bedankt voor alle tips.

jan5047 (0) PRO, 12 jaar geleden

oke ja het valt meestal wel mee, er zijn dealers die alles vervangde maar zijn daar van teruggekomen, omdat het wel erg duur werd voor de klant

maarten4874 (0) PRO, 12 jaar geleden

maar ik zou het een en ander wel opschrijven en om een handtekening van de eigenaar vragen. Dit om evt discussies in de toekomst (garantie) tegen te gaan.

maarten4874 (0) PRO, 12 jaar geleden

sorry,dacht dat de auto uit 2010 kwam. verkeerd gelezen.

marcel7031 (0) PRO, 12 jaar geleden

[quote=maarten4874]maar ik zou het een en ander wel opschrijven en om een handtekening van de eigenaar vragen. Dit om evt discussies in de toekomst (garantie) tegen te gaan.[/quote]
Vergeet niet dat diesel smeert en benzine niet en dat de mogelijkheid bestaat (wat logisch is )dat de pomp nu een sterk verkorte levensduur heeft gekregen.
Dat bedoeld Maarten
Benzine lost ook allerlei troep op in de tank dus wellicht is het versneld en evt nog een keer vervangen van het brandstoffilter te adviseren

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi L200 of stel zelf een nieuwe vraag.