close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mitsubishi L200: Benzine getankt in dieseltank.

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2500 TD

Een klant heeft 38 liter benzine getankt i.p.v. diesel. Hij is ermee verder gereden tot hij stil viel.
Heeft iemand dit al meegemaakt? Hoe hebben jullie dit kunnen oplossen. Was de pomp kapot?
Wij hebben dit al voorgehad, dat de mensen verkeerd tankten, maar dan hadden ze er niet mee gereden.

Geplaatst door

Katrien (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Oei das niet al te best,
De gemengde brandstof heeft zich nu verspreid door het hele leiding systeeem, vaak zijn moderne dieselmotoren uitgerust met common-rail inspuittechniek en kunnen hierdoor flinke schade oplopen ! nu door gereden is op benzine.
Het diesel systeem werkt onder hoge druk en moet gesmeerd blijven, benzine heeft geen smerende werking bij een diesel en werkt als een ontvetter.
Ik denk dat er zeker schade is ontstaan aan de pomp en injectoren.
Alles moet schoon gemaakt moeten worden, de tank en het hele brandstofsysteem, kosten kunnen behoorlijk de pan uit reizen.

TheoStek 0
badge

12 jaar

Bedankt Theo voor uw reactie. De L200 is niet met een common-rail, het is een Turbo Diesel Intercooler. We zijn nu bezig met alles uit de tank te laten lopen en de dieselfilter te verwijderen om alles weg te krijgen.

Katrien 0
badge

12 jaar

Maak ik dagelijks mee, geen paniek gelijk systeem leeg halen doorspoelen met diesel en rijden, en afwachten heb al verschillende gehad die het al meerdere keren had gehad en ze reden nog is natuurlijk niet best voor de pomp,maar maak je zorgen

jan5047 0
badge

12 jaar

Probleem opgelost. Hebben alles gereinigd, tank, leidingen, nieuwe filters enz... Auto doen starten, na een tijdje lukte dit. Er is veel witte rook uitgekomen, maar na een tijdje was die weg. Draait nu weer goed en soepel. Hopelijk blijft het zo en is er geen schade aan de pomp. Alvast bedankt voor alle tips.

Katrien 0
badge

12 jaar

oke ja het valt meestal wel mee, er zijn dealers die alles vervangde maar zijn daar van teruggekomen, omdat het wel erg duur werd voor de klant

jan5047 0
badge

12 jaar

maar ik zou het een en ander wel opschrijven en om een handtekening van de eigenaar vragen. Dit om evt discussies in de toekomst (garantie) tegen te gaan.

maarten4874 0
badge

12 jaar

sorry,dacht dat de auto uit 2010 kwam. verkeerd gelezen.

maarten4874 0
badge

12 jaar

[quote=maarten4874]maar ik zou het een en ander wel opschrijven en om een handtekening van de eigenaar vragen. Dit om evt discussies in de toekomst (garantie) tegen te gaan.[/quote]
Vergeet niet dat diesel smeert en benzine niet en dat de mogelijkheid bestaat (wat logisch is )dat de pomp nu een sterk verkorte levensduur heeft gekregen.
Dat bedoeld Maarten
Benzine lost ook allerlei troep op in de tank dus wellicht is het versneld en evt nog een keer vervangen van het brandstoffilter te adviseren

marcel7031 0
badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi L200 of stel zelf een nieuwe vraag.