Het probleem doet zich voor bij warme motor, koud geen probleem. van de tien keer starten komt het zeker vijf keer
voor. de keren dat hij dan niet afslaat loopt hij gewoon als een zonnetje.
navraag bij de dealer resulteerde in : nog nooit meegemaakt... ook kan ik nergens een schema van de ontsteking
vinden. er zitten geen foutcodes in, en het benzinepomp relais heb ik al eens gewisseld met het hoofdrelais
op de cilinderkop naast de nokkenassensor, zit een soort ontstekingsmodule of versterker, wat niet alledaags is bij
een ontsteking met twee disbobines. wie heeft de gouden tip? of kan mij zeggen waar ik een schema kan vinden...
mijn dank zou groot zijn....Jan Gielis Mazda Weert.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Haal eens de accupool los ongeveer 10 minuten,en sluit hem dan weer aan,start de motor en laat hem 10 minuten stationair draaien,hij leert zich dan weer in,kijken of het dan beter is.
Ricky
bedankt voor je reactie Ricky: maar dat heb ik al een keer gedaan. helpt niks....
Het heeft dus met uitzetting te maken lijkt me,omdat het alleen warm is.
Ik weet dat sommige oudere mitsu's last hadden van de onsteking,,maar van die type's zit de bobine en hall-sensor in het verdelerhuis,bij jou ook het geval????
Of misschien een defecte bdp of nokkenassensor?
Defecte motorregelapparaten kwamen ook wel eens voor,maar dat was volgens mij ook bij de wat oudere modellen.
Ricky,
Ik zou de stekkers eens goed nakijken.
Heb het met mijn Space Star 1300 meegemaakt ,slecht kontakt in de stekker pot.meter van de gasklep.Was wel alleen met koude motor.Misschien toch effe nakijken!!
Patrick
Temperatuursignaal meten. Kan verkeerd signaal geven. Bv als hij een te koud signaal afgeeft, dan wordt het mengsel te rijk.
Bij warme motor aanslaan en direkt weer afslaan lijkt mij precies toch een probleem in de startonderbreker (ook transponder genoemd). Er zijn wel degelijk problemen geweest met transponder- ecu's van space star's.
In 2000 heb ik een nieuwe SpaceStar gehad (leaseauto) en daar meer dan 2,5 jaar mee rond gereden. Iedere keer als ik startte, sloeg de motor af. De tweede keer bleef hij lopen. Misschien had het te maken met de LPG instalaltie, maar tot een oplossing is het nooit gekomen, ik heb er mee leren leven en het went vrij snel :-)
Anton
17 jaar
Hallo
Ik heb het zelfde gehad het probleem zit in de start onderbreker transponder ring die om het contactslot zit ik heb de stekker los getrokken en er weer op gedaan daarna was het probleem verholpen geen last meer.
Gr Thien
17 jaar
hallo, inderdaad transponderring is hoogstwaarschijnlijk de oorzaak, nieuwe kost maar een paar euro.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Space Star of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar