Mitsubishi Space Star: Bij warme motor op 3 cilinders lopen af e toe

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3 16c 4g13

Hallo, k ben in het bezit van een mitsubishi space star op lpg. Heeft het volgende problemen:
1> Bij koude motor(nog op benzine) traag optrekken(motor werkt een beetje tegen/niet lineair optrekken),
2> Als de motor dan goed warm is (intussen op lpg) en ik trek door tot over 4000 tpm, houdt hij vervolgens in precies bij 4000tpm en gaat dan op 3 cilinders lopen. Daalt het toerental dan weer dan loopt hij weer op 4 cilinders. Storingslampje gaat branden.
3> Heb ik bijv. een uurtje snelweg gehad en ik ga van de snelweg af om naar mijn huis toe te rijden, dan loopt hij ook op 3 cilinders en dit symptoon heeft hij op benzine en lpg.

# Ik heb de storing uitgelezen en er kwam storing p030?( ontstekings onderdrukking 4de cil.) uit
Vervolgens bobines uitgewisseld ( zitten 2 bobinnes op 1 voor cil 1 en 4 en 1 voor cil 2 en 3.). Gereden en andere storing kwam gelijk weer. Nu code p0301(ontstekingsonderdrukking cil. 1). Snap ik niet want dit komt van andere bobine( Bobines uitgewisseld immers).

# Verder heb ik de lambdasonde vernieuwd, de bougies en de 2 bougiekabels. Geen resultaat.

Wie helpt? Wie weet iets?

Fokke Bss

Geplaatst door Fokke Bss (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mitsubishi Space Star? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

jopiekees (0) PRO, 15 jaar geleden

Wat voor LPG-installatie zit er in? Klinkt als een tekort aan LPG.

Fokke Bss (0), 15 jaar geleden

[quote=jopiekees]Wat voor LPG-installatie zit er in? Klinkt als een tekort aan LPG.[/quote]
Er zit een lpi installatie in. Nu je het over dat gastekort hebt. De gaspomp die bij dit systeem in de tank zit, maakt veel herrie. Ik denk dat de lagers van de pomp heel slecht zijn.

Maar waarom heeft hij het op benzine dan ook?

Groet Fokke

Bullet (0) PRO, 15 jaar geleden

Misschien een keer kleppen stellen ?? Wordt nogal eens vergeten bij deze motoren.

Fokke Bss (0), 15 jaar geleden

[quote=Bullet]Misschien een keer kleppen stellen ?? Wordt nogal eens vergeten bij deze motoren.[/quote]
Slim, maar daar had ik al aan gedacht. Dit type heeft hydraulische klepstoters.

Ik ga in ieder geval de distributie timing controleren en toch ook even compressie meten (Je moet toch eigenlijk bij de basis beginnen)

Maar in ieder geval bedankt voor de reactie!

Bullet (0) PRO, 15 jaar geleden

Heeft deze dan het inlaatspruitstuk dat uit buizen bestaat ? Bouwjaar 2000 is net een overgang waarop de 1300 van handmatig te stellen kleppen naar hydraulisch is gegaan. De oudere hebben een gegoten aluminium inlaatspruitstuk => kleppen stellen, de nieuwere hebben een buizen inlaatspruitstuk => hydraulisch.

Fokke Bss (0), 15 jaar geleden

Klopt, deze heeft een inlaatspruitsuk dat uit buizen bestaat. Ik heb het "nieuwe" type dus met hydraulische klepstoters. en er staat al 196000 km op de klok. Ik heb hem gekocht bij 183000km en naar mijn weten is de kop er nog niet af geweest voor een revisie.

jopiekees (0) PRO, 15 jaar geleden

Zolang je LPI-pomp nog wil draaien op de (blauwe) 15 AMP. zekering, zou ik me nog geen zorgen maken over de pomp. Deze pompen zijn altijd rumoerig. Zodra de motor loopt op LPG, kun je onder het appendage-deksel de dunne blauwe stuurdraad van de pomp lostrekken, de pomp gaat dan in hoger toerental en zal maximaal leveren. Op deze manier een proefrit rijden en dan kijken of er verbetering is. Naderhand wel weer de blauwe draad terugdrukken, want anders start de pomp niet meer op bij de volgende start. Succes

Fokke Bss (0), 15 jaar geleden

[quote=jopiekees]Zolang je LPI-pomp nog wil draaien op de (blauwe) 15 AMP. zekering, zou ik me nog geen zorgen maken over de pomp. Deze pompen zijn altijd rumoerig. Zodra de motor loopt op LPG, kun je onder het appendage-deksel de dunne blauwe stuurdraad van de pomp lostrekken, de pomp gaat dan in hoger toerental en zal maximaal leveren. Op deze manier een proefrit rijden en dan kijken of er verbetering is. Naderhand wel weer de blauwe draad terugdrukken, want anders start de pomp niet meer op bij de volgende start. Succes[/quote]
Bedankt voor je reactie. Sorry dat ik zo laat reageer, maar computerproblemen. Ik zal het in ieder geval proberen.

Ik heb ook een vermoeden dat een van de gasverstuivers de oorzaak kan zijn, want als de auto op een gegeven moment op 3 cilinders loopt en ik geef een beetje gas dan loopt hij bij hoge toeren weer op 4 cilinders. Als ik hem dan op benzine schakel, dan loopt hij mooi rond op 4 pootjes.

Ik heb distributieriemtiming gecontroleerd en compressie gemeten, Dit was allemaal goed.

Dus nu jou tip even proberen en de betreffende verstuiver testen .

Bedankt in ieder geval.

Groet Fokke

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Space Star of stel zelf een nieuwe vraag.