close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mitsubishi Space Star: Remverschil achter

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3

Remmen zijn prima in orde, maar geeft telkens bij remmen op de platenbank een veel te groot verschil aan op de achterrem. Met de handrem geen verschil.

Iets wat we natuurlijk veel vaker tegenkomen.

Ik ken dit type niet uit de praktijk en aangezien alles op de brug prima blokkeert en er ook allemaal netjes uitziet en gangbaar is, begin ik te twijfelen aan een remcilinder. Ik zie bv geen remdrukregelaar en ben benieuwd of iemand dit weet nl. of er in de remcilinder een regelfunktie zit of op een andere plaats in de leiding?

Het vreemde is nl. dat ik soms 50% verschil meet tussen links en rechts en soms de rechterkant helemaal niet heeft geremd. Als je alles 3x hebt losgehad, ga je toch aan zoiets denken. Wie helpt me verder?

Geplaatst door

Siem Bijman (680)
badge vip badge

al 23 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

een druk begrenzer zit soms aan de hoofdrem cilinder, of het verdeel stuk werk soms ook als remdruk begrenzer

brunello 0
badge

15 jaar

Als ik naar de prijs van de wielrem-cilinders kijk in H-Base denk ik dat de remkracht-begrenzers daar in zitten.

berendonck 0
badge

15 jaar

Als de cilinders prijzig zijn zou je kunnen wisselen om te proberen. Zelf wel eens lopen stoeien en uiteindelijk bleek nieuwe remschoenen de oplossing.
Cilinders steunen de schoenen van boven en de handremkabel trekt de schoenen van onderen aan.

marcel7031 0
badge

15 jaar

Komt maandag weer en dan hoop ik het te vinden. Laat het dan wel even weten.

Siem

Siem Bijman 680
badge vip badge

15 jaar

zit er niet een van je remslangen dicht

Remdrekbegrenzer is vaak de boosdoener. Heb dit zelf ook gehad met mijn lancer. Remdrukbegrenzer zit rechts voor op het schutbord (motorruimte). Kost tussen de € 130,- en +/- € 200,-.
Kontroleer eerst je komplete remsysteem. Roest vuiligheid en lucht kunnen voor veel problemen zorgen. Als je abs hebt met lopende motor ontluchten. Als dit alles niet baat, zul je hoogst waarschijnlijk de begrenzer kapot hebben.

pjal123 0

15 jaar

Sorry voor mijn (te) late reaktie.

De auto kwam de bewuste maandag voor verder onderzoek en gaf toen nog maar een remverschil aan van 23%. Op de weg helemaal niets van te merken, dus verder gewoon voor de apk goedgekeurd. Misschien is toch de remschoen wat vettig geweest en door het weekendje dat ertussen zat wat verminderd. En de manier van remmen tussen handrem en remcilinder kan inderdaad een verklaring zijn dat de handrem goed was en bleef.

in ieder geval bedankt voor het meedenken.

Siem

Siem Bijman 680
badge vip badge

15 jaar

Als de handrem 100% werkt heb je geen remschoenen die vettig zijn maar moet je echt in het hydraulische gedeelte zoeken. Normaal is de handrem de boosdoener, maar jij zegt geen verschil te hebben met je handrem.
Remdrukbegrenzer is zover ik weet bij mitsubishi niet in de remcilinder gebouwd. Zeker als ik naar de prijs in hbase kijk is dit een gewone cilinder. Met remdrukbegrenzer kost je cilindertje al snel over de €200,- en niet €65,- zoals die van jou het aangeeft in hbase. Maar heb je abs? En hoe heb je onlucht? Heb je de remcilinder al uit elkaar gehad?

pjal123 0

15 jaar

weet niet waar jij dan je wielremcilinders haalt maar over de 200 euro voor een wielremcilinder met rembekrachtigger is wel heel erg veel hoor, 65 euro is daar een mooie prijs voor, houd ff rekening met de mitsubishi, die heeft vroeger een terug roep actie gehad over de achter remvoering die loslaat van de houder, dit door een slechte lijmverbinding, maar je probleem is opgelost dus dan is het al goed toch

pascal 1977 0
badge

15 jaar

Siem, prima oplossing en houden zo.
Sommige remmenbanken zijn zó kritisch dat je volgens mij geen realistische beoordeling van de remmen kan maken.
Ik heb wel eens met twee man in de koffer op de remmenbank gestaan en dat gaf wel eens een forse verbetering.
Of achteruit de remmenbank oprijden, kun je ook wel eens gekke dingen tegenkomen óf juist een betere diagnose stellen.
Probeer eens! Werkt zowel met een platen- als een rollenbank. Met een rollenbank kun je wel fijn een trillende rem terugvinden.
Zelf ooit een keer gehad dat een auto bij een vorige remreparatie bij een ander een verkeerde wielremdiameter was gemonteerd.
Een passat combi (oudje hoor)heeft een iets grotere wielremcilinder achter dan een sedanuitvoering. Als je het remcupje optilt kun je nét de diameter opmeten en evt links en rechts beoordelen.

marcel7031 0
badge

15 jaar

[quote=pjal123]Remdrekbegrenzer is vaak de boosdoener. Heb dit zelf ook gehad met mijn lancer. Remdrukbegrenzer zit rechts voor op het schutbord (motorruimte). Kost tussen de € 130,- en +/- € 200,-.
Kontroleer eerst je komplete remsysteem. Roest vuiligheid en lucht kunnen voor veel problemen zorgen. Als je abs hebt met lopende motor ontluchten. Als dit alles niet baat, zul je hoogst waarschijnlijk de begrenzer kapot hebben.[/quote]
Peter, hoewel ik wel graag weten wil wat er nu precies de oorzaak is geweest, kun je de klant geen dure rekening opmaken als alles er goed uitziet en ook gangbaar is en nu dus ook veel minder remverschil geeft. Want je kunt beginnen met andere remcilinders, voeringen of remdrukbegrenzers maar dat wordt erg prijzig. Het is een andere zaak als het verschil veel teveel is of als de auto op de weg uitbreekt.

@ Inderdaad marcel heb je wel eens vaker een remverschil zonder aanwijsbare reden en dan verlang je wel weer eens terug naar de ouderwetse remvertragingsmeter he, die nooit werd gebruikt....

Siem Bijman 680
badge vip badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Space Star of stel zelf een nieuwe vraag.