👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hallo allemaal,
Ik heb sinds een ruime week een Carisma Classic 1.6-16v uit 2001 met 29.000 km op de teller. Het valt me op dat na het starten de spanning pas na ca. 4 seconden op niveau is. Je merkt het aan de verlichting en de aanjager die dan ineens feller gaat branden cq harder gaat draaien. Is dat een normaal verschijnsel voor deze wagens of zou er iets mis kunnen zijn met de spanningsregeling?
mvrgr
Peter
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ja. Als de dynamo stoom moet leveren, kost het extra vermogen dat normaal door de motor geleverd wordt.
De dynamo wekt stroom op, door een magnetisch veld te maken m.b.v. een spoel. Deze veldspoel wordt aangestuurd door het laadsysteem van de auto. Hoe hoger de veldstroom, hoe meer stroom de dynamo levert. Is de accu vol, dan wordt de veldstroom zelfs afgesloten. Tijdens het starten wordt de veldstroom ook afgesloten, zodat de startmotor niet de extra weerstand van de dynamo hoeft te leveren.
Mitsubishi heeft er over nagedacht!
Op verzoek van 't Problemcar team: het door Anton gegeven antwoord klinkt plausibel. Dus zolang m'n accu niet plat gaat is het probleem opgelost. En Anton, bedankt!
mvg
Peter
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Carisma of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar