Een klant van ons valt zonder aanwijzingen stil tijdens het rijden met zijn Mitsubishi Carisma DID. De wagen wilt niet meer starten. We verwijderen de dieselfilter en we vervangen deze omdat er veel vuil in zit. We leggen de Mud aan en de computer geeft twee foutcodes aan. 1. SENSOR FUEL PRESSURE EN 2. GLOW PLUGS. We vervangen de sensor met het nummer MW30620714 en de 4 gloeikaarsen van de wagen (deze waren alle 4 kapot), om zeker te zijn laten we ook de computerdoos controleren, maar daar is er blijkbaar niks aan. De wagen wilt echter nog steeds niet starten. We controleren de leidingen van de dieseltoevoer en er komt geen diesel uit.
Heeft iemand dit hier al meegemaakt? Zoja, hoe hebben jullie dit kunnen oplossen.
Dit is geen Mitsubishi die wij zelf verkocht hebben en weten bijgevolg niet wat er voorheen aan deze wagen gebeurd is, volgens de klant is dit de eerste keer dat hij dit voorheeft.
Alvast bedankt voor alle antwoorden, we zoeken ondertussen verder naar de oorzaak.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Slaat hij wel aan als je een beetje remmenreiniger inspuit tijdens starten? Let wel op niet te veel hé, eigen risico ;). Wat is de waarde van de druksensor als je die uitleest met starten? Moet wel oplopen en toch wel ~300 bar worden.
Bedankt Unikneet voor uw antwoord.
We hebben met Startpilot gespoten in de luchtinlaat van de luchtfilter en gestart. De wagen demareert dan een tijdje maar hij maakt een kletsend geluid.
Aan de vlotter in de tank hangt een filter, zit deze niet verstopt,? Is al vaker voor gevallen.
Dank u Wim, we gaan die filter eens nazien. Hij start nog steeds niet.
Ik hou jullie allen op de hoogte van het verdere verloop.
Groetjes.
Katrien.
Dag Wim,
We hebben de vlotter gedemonteerd maar de filter zit niet verstopt.
Hij krijgt nog steeds geen diesel.
Groetjes
Katrien
Nokkenaspositiesensor ok?
12 jaar
Als het de nokkenaspositiesensor is dan zou de Mud dit toch aangeven?
Hij geeft geen fouten meer aan mommenteel.
Toch bedankt voor uw antwoord.
Hallo iedereen,
Hier volgt de uitslag: dieselpomp kapot, injecteurs niet kapot.
Vervangen dieselpomp.
Oorzaak: water in diesel. Roest.
Bedankt aan allen die hier geantwoord hebben op mijn probleem.
Misschien kan ik jullie met mijn antwoord ook helpen.
Bedankt voor de feedback.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Carisma of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar