👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
hallo techneuten
zwagertje van mij heeft net zijn rijbewijs en een oud coltje gekjocht en deze hield er na een paar dagen tijdens een snelweg rit mee op, er werd 120 gereden toen de motor zonder stotteren in eens uitviel en vanaf die tijd geen kik meer geeft.
bij contact aan branden alle controle lampen normaal, ook de check engine.
ik heb vastgesteld dat er geen vonk komt, brandstof druk is aanwezig ,na starten ruik je benzine uit de uitlaat waaruit ik opmaak dat de injectie zijn werk nog doet.
de verdeler draait tijdens starten.
rechtstreeks een bougie kabel aangesloten op de centrale bobine uitgang (onder de verdelerkap) geeft ook geen vonk, verdeler en kap kan ik dus uitsluiten.
nu kom ik op het punt van meten, de kleine stekker op de ontsteking meet ik bij contact aan op bijde aansluitingen spanning, op de grote stekker op de ontsteking meet ik op 1 punt spanning.
mijn inziens hebben we dan te maken met een defecte optische sensor van de ontsteking of een defecte bobine.
vraag, is er iemand die mij kan zeggen welke punten de spanningsvoorziening (+ 15 / + 30) voor de bobine is en welke voor de optische sensor.
hoor graag ideeen of een schema overzicht / positie van de voeding signaal draden.
zoals ik het zie heeft deze motor geen bdp sensor (haalt het signaal van de optische sensor in de ontsteking)
Mvg, Rene
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
vermoedlijk is de halgever on de onsteking defect, even op de sloop een andere ontsteking halen, heb helaas geen schema
oke, ga ik proberen.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Colt of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar