Hallo,
Vanavond startte ik de auto en hij maakte gelijk een vreemd geluid wat uit de motor kwam. Uitgezet en ik had al zo'n vermoeden dat de distributie riem het was. Kapje verwijderd en ja die is dus gebroken.
Bij 103.000 km vervangen . k Heb nu 195.000 op de teller staan. Was net van plan om 'm te vervangen.
Wie o wie heeft een werkplaats voorschrift hoe dit moet???? of kan ik die ergens op het net vinden???
Moet ik alleen de distributie riem vervangen en wat nog meer??
Bedankt voor een eventuele reactie
Motor is een 2.0GLXI bouwjaar 1998
Wim
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik zou het niet weten, maar als je het gevonden hebt, hou ik me graag aanbevolen, ik heb er nu 190.000 opzitten, en dus ook aan vervanging toe.
Na het leze van jouw bericht sta ik in twijfel of ik het niet nu al, nog voor de winter zal doen.
groeten en succes Marcel
Nou, ik kan je natuurlijk, nadat me dit overkomen is alleen maar aanraden om het zo snel mogelijk te laten doen. Ik dacht dat er voorgeschreven is om het om de 90.000 km te doen. Geluk dat het me niet twee weken geleden overkomen is in Frankrijk.
Groet Wim
18 jaar
Oei, dat zal een fikse factuur worden.
De cilinderkop zal er af moeten want er zijn zeker kleppen krom.
Zou je me kunnen helpen aan een "voorschrift" voor de vervanging van de distributieriem en balans as (ook gebroken)???
Waar staan de markeringen etc.
Groet
Wim
18 jaar
Inderdaad, kleppen kunnen krom zijn, kop moet gekontroleerd worden, eventueel gevlakt...
Zal een flink dure grap worden.
18 jaar
Dit gaat leuk worden.
Wij hebben hetzelfde gehad. 1998 model 2.0i 16v GLXi SOHC blokje.
Distributie eraf gelopen.
Kleppen zijn 300% krom.
Eerste wat je moet doen is een complete kop kopen, niks kloten met kleppen vervangen kop vlakken enzo allemaal te duur en veel te veel werk.
Gewoon een 2ehands kop kopen met garantie. Erop pleuren, alles op het juiste moment vastzetten EN VOORAL DE BALANS AS JUIST ZETTEN! De motor kan bizar veel trillingen en vooral lawaai veroorzaken.'
Dus met alleen distributie vervangen kom je nergens, je motor gaat domweg niet werken.
P.s. als je de distributie gaat vervangen vervang dan ook gelijk spanrollen etc. want een defecte spanrol kan ook voor een distributie"sprong" zorgen... (bij ons was de balans as riem afgebroken domweg door ouderdom, en die balans as riem heeft de bovenste distributieriem meegenomen met alle gevolgen van dien)
18 jaar
De balansas riem + distributie riem + rollen zijn vervangen en dat wat het gelukkig. Met dank aan Wim uit Belgie voor de documentatie. Erg veel geluk gehad dat er geen verdere schade is. Hij loopt weer als een tierelier.
groeten
18 jaar
[quote=Wim Nijland]De balansas riem + distributie riem + rollen zijn vervangen en dat wat het gelukkig. Met dank aan Wim uit Belgie voor de documentatie. Erg veel geluk gehad dat er geen verdere schade is. Hij loopt weer als een tierelier.
groeten[/quote]
Ik heb slecht gelezen blijkbaar.
Er stond dat je het aangezet had en uitgezet had.
Dan is de kans dat er wat stukgaatwat minder blijkbaar.
Bij mij was het in 4 bij 70 km/u tijdens het optrekken... En dan gaat er veel kapot helaas.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Space Wagon of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar