Mitsubishi Space Wagon: distributie riem gebroken

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0GLXI

Hallo,

Vanavond startte ik de auto en hij maakte gelijk een vreemd geluid wat uit de motor kwam. Uitgezet en ik had al zo'n vermoeden dat de distributie riem het was. Kapje verwijderd en ja die is dus gebroken.
Bij 103.000 km vervangen . k Heb nu 195.000 op de teller staan. Was net van plan om 'm te vervangen.

Wie o wie heeft een werkplaats voorschrift hoe dit moet???? of kan ik die ergens op het net vinden???

Moet ik alleen de distributie riem vervangen en wat nog meer??

Bedankt voor een eventuele reactie

Motor is een 2.0GLXI bouwjaar 1998

Wim

Wim Nijland

Geplaatst door Wim Nijland (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mitsubishi Space Wagon? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

hellbat (0) PRO, 17 jaar geleden

ik zou het niet weten, maar als je het gevonden hebt, hou ik me graag aanbevolen, ik heb er nu 190.000 opzitten, en dus ook aan vervanging toe.

Na het leze van jouw bericht sta ik in twijfel of ik het niet nu al, nog voor de winter zal doen.

groeten en succes Marcel

Wim Nijland (0), 17 jaar geleden

Nou, ik kan je natuurlijk, nadat me dit overkomen is alleen maar aanraden om het zo snel mogelijk te laten doen. Ik dacht dat er voorgeschreven is om het om de 90.000 km te doen. Geluk dat het me niet twee weken geleden overkomen is in Frankrijk.

Groet Wim

wim12199 (0) PRO, 17 jaar geleden

Oei, dat zal een fikse factuur worden.
De cilinderkop zal er af moeten want er zijn zeker kleppen krom.

Wim Nijland (0), 17 jaar geleden

Zou je me kunnen helpen aan een "voorschrift" voor de vervanging van de distributieriem en balans as (ook gebroken)???
Waar staan de markeringen etc.

Groet
Wim

omega8258 (0), 17 jaar geleden

Inderdaad, kleppen kunnen krom zijn, kop moet gekontroleerd worden, eventueel gevlakt...
Zal een flink dure grap worden.

EG (0), 17 jaar geleden

Dit gaat leuk worden.

Wij hebben hetzelfde gehad. 1998 model 2.0i 16v GLXi SOHC blokje.

Distributie eraf gelopen.

Kleppen zijn 300% krom.

Eerste wat je moet doen is een complete kop kopen, niks kloten met kleppen vervangen kop vlakken enzo allemaal te duur en veel te veel werk.

Gewoon een 2ehands kop kopen met garantie. Erop pleuren, alles op het juiste moment vastzetten EN VOORAL DE BALANS AS JUIST ZETTEN! De motor kan bizar veel trillingen en vooral lawaai veroorzaken.'

Dus met alleen distributie vervangen kom je nergens, je motor gaat domweg niet werken.

P.s. als je de distributie gaat vervangen vervang dan ook gelijk spanrollen etc. want een defecte spanrol kan ook voor een distributie"sprong" zorgen... (bij ons was de balans as riem afgebroken domweg door ouderdom, en die balans as riem heeft de bovenste distributieriem meegenomen met alle gevolgen van dien)

Wim Nijland (0), 17 jaar geleden

De balansas riem + distributie riem + rollen zijn vervangen en dat wat het gelukkig. Met dank aan Wim uit Belgie voor de documentatie. Erg veel geluk gehad dat er geen verdere schade is. Hij loopt weer als een tierelier.

groeten

EG (0), 17 jaar geleden

[quote=Wim Nijland]De balansas riem + distributie riem + rollen zijn vervangen en dat wat het gelukkig. Met dank aan Wim uit Belgie voor de documentatie. Erg veel geluk gehad dat er geen verdere schade is. Hij loopt weer als een tierelier.

groeten[/quote]
Ik heb slecht gelezen blijkbaar.

Er stond dat je het aangezet had en uitgezet had.

Dan is de kans dat er wat stukgaatwat minder blijkbaar.

Bij mij was het in 4 bij 70 km/u tijdens het optrekken... En dan gaat er veel kapot helaas.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Space Wagon of stel zelf een nieuwe vraag.