auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mitsubishi Carisma: distributie riem vevangen

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

onze carisma heeft nu ongeveer 173.000 km op de teller en rijd nog als een trein.
wanneer zou de dustributie riem moeten worden vervangen ??.
en is dit zelf ook te doen of is dit beter te laten doen door een prof.

afz fred,

Geplaatst door

famrinsma (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

90.000 of 6 jaar of je dit zelf kunt ,tja dat kan maar een persoon weten en dat ben jezelf,maar is geen moeilijke klus,ik zou er wel de waterpomp bij pakken

Ik heb ondertussen twee keer samen met m'n broer mijn distributieriem vervangen. De eerste keer, bij 180.000 km, ook de waterpomp (sporen van lekkage waren zichtbaar) en spanrol vervangen. De laatste keer, bij 270.000 km, alleen de riem.
Je hebt eigenlijk een brug nodig om ook goed onder de auto te kunnen komen. Een punt van je motorblokophanging moet los waardoor je het blok zal moeten ondersteunen. Ook de poelie moet losgemaakt worden en dat gaat meestal heel zwaar! Wij hadden de beschikking over een brug en een luchtsleutel en zijn er (ik dacht) 3,5 uur mee bezig geweest.

Succes als je het zelf gaat doen, anders bij diverse garages of via internet bv mijngarage.nl prijsopgaves vragen.

Anton

abunsc 0

16 jaar

als je enkelt de riem vervangt ben je met een uurtje klaar maar dan moet je wel alles tot je beschikking hebben qua gereedschap een krik enzo want wat hier boven wordt gezegt klopt.

-Mulitieriemen er af
-Krukaspoeli er af
-Motorsteun er af
-Distributie kappen er af
-Dan spanner terug drukken

dan kan de riem er af maar ik zou altijd die spanner mee nemen je weet nooit of hij stuk gaat of wat dan ook. En ik zou ook meteen nokkenas en krukaskeering vervangen want die willen ook wel gaan lekken nadat de distributie riem vervang is omdat dan de spanning op die keeringen hoger wordt en en dan uitlopen.

De distributie riem moet echt goed geplaatst worden mocht hij verkeerd staan gaat hij slecht lopen of niet of je motor loopt in de soep. Wanneer je hier geen kaas van gegeten hebt zou ik zeggen NAAR DE GARAGE is zonde als het stuk gaat.

br0ns 0
badge

16 jaar

Ik heb sinds kort een kleine lekkage (300.000 km, 30.000 na het vervangen van de distributieriem). Ik verdenk inderdaad de krukaskeering. Is deze makkelijk te vervangen als de krukaspoelie eraf is?

abunsc 0

16 jaar

normaal gesproken pak je de oude keerring er zo uit,daar sla je met een schroevendraaier of priem een gaatje in en wip je hem eruit of je slaat er met een priem een gaatje in en draait er een parkertje in en trek je hem eruit goed schoonmaken en de nieuwe erin tikken ik pak meestal een grote dop die precies past en tik hem erin

Bedankt voor de info. De lekkage is gelukkig minimaal maar ik weet nu wat me te wachten staat (valt gelukkig mee).

abunsc 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Carisma of stel zelf een nieuwe vraag.